• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I min värld!

Rille

Rolex
Håller med! Speedmastern är en av de snyggaste klockorna som finns och SM300 är stenhård!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag kan inget annat än att hålla med. I alla fall är det dom som väcker ett ha begär hos mig :)
 

hxw

Omega
SM300
Speedy
Railmaster

..er min foretrukne rekkefølge, men ellers er vi helt enige.
Men hvilken SM300 er finest, CK2913 eller 165.024? :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hmm, skulle nog sätta speedmastern överst, och SM300 nått liiitet steg bakom. Går ju inte att bortse ifrån att speedy är en faaaakking icon (för att uttrycka sig som Archie). Intressant att du satte Railmaster för den...
 

Obeedoobe

Friends of KS

Du skiter väl inte på denna gamla goding?

ru9ymeta.jpg


Mvh
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tycker det är en miss av omega att man fimpade tillverkningen av SM300. De skulle kört på med små förändringar precis som Rolex gjort med submariner. Smp har ju inte mycket gemensamt med ursprunget. PO sneglar lite på den, men de skulle bara kört på tycker jag.
Fantiserar lite om en re-launch.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Så är Omegas mest lyckade modeller:


Omega SM300, orginal modellen

Railmaster, orginal modellen

Och slutligen Speedmaster.

Har jag fel?

En komplett "proffessional-serie" enligt ovan från slutet av 50-talet brukar vara samlares våta dröm. Så Connies m fl tillhör enligt min mening en annan preferens. ;)
mvh
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Så är Omegas mest lyckade modeller:

Omega SM300, orginal modellen

Railmaster, orginal modellen

Och slutligen Speedmaster.

Har jag fel?
The Holy Trinity utgör helt klart en lockelse för mig och de kommer fortsättningsvis vara enbart en våt dröm.

Utgår jag från vad som är uppnåeligt så diggar jag Seamasters med hammarautomat från tidigt 50-tal med feta boetten. Ärligt talat så är det mesta från 50- och 60-tal intressant för mig...





 
Topp