• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I.N.O.X vs I.N.O.X Pro Diver Köpråd

Norda

Silver
Hej!

Är grymt sugen på en INOX! - inte minst efter att ha läst @jabla s tråd om den oförstörbara klockan :D
Men velar lite mellan den ''vanliga'' I.N.O.X och Pro Diver.

Försökt hitta en tråd om I.N.O.X men svårt att hitta...

Någon som har egna erfarenheter och vill dela med sig?
Det skiljer lite i pengar mellan modellerna, pro diver är 45mm och I.N.O.X 43mm. Jag tycker inox är mer stilren än Pro Diver, men vad mer skiljer på dessa två?

Gör man bort sig om man köper den ''vanliga'' och inte Pro Diver när det inte skiljer så mycket i pengar?

Det står mellan en Gröntavlad I.N.O.X eller en Blåtavlad Pro Diver.

Help please! :)

bilder stulna från nätet:
Victorinox-INOX-1.jpg

aaaaaaaaaaaa.jpg

Allra snyggaste är gröna Inox med grönt gummiband, metallänken tycker inte jag passar en actionklocka. Fast vridring är bättre, dels för att ingen använder vridring i alla fall samt den fasta gör boetten ännu coolare då tillverkad i ett stycke stål.
Allta bästa vore om den hade siffror vid 3,6,9,12 såsom kolfibermodellen, men man kan nog inte få allt...

Jag är en stor användare av vridringen, tycker att den är överlägset mest användbara komplikationen efter datum. Speciellt vid matlagning använder jag vridringen mkt.
Så du har säkert redan listat ut vilken jag föredrar och jag har den gula. Matchar den svarta RIBen jag guppar fram i på sommaren.

Gröna standard säger jag :) Gedigen pjäs stålet påminner om SUBLN i känsla.
Blir väldigt fin med lite repor oxo, önskar att jag föll av cykeln och gled med glasringen 30-40m på asfalt. Vilket scar de hade blitt!

F61D0B9A-88EE-4ED0-8084-97BFA5AACCD7.jpeg
214CD530-256D-4AE8-B3DC-53D1D1779201.jpeg
00D67DED-73C8-40D1-9BDB-60E5080158B1.jpeg

Tack alla för era svar och råd!
Det får nog bli en grön när tillfälle dyker upp att få tag på en sådan! :D

Bilder är dock alltid kul så fortsätt gärna bomba lite bilder på era I.N.O.X! :woot:

Jag har inox den vanliga. Blå urtavla och original länk.
Är väldigt nöjd. Förutom länken tar lång tid att låsa.
Min första klocka jag köpte här på forumet.

Tillbaka
Topp