• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I ofas utan månfas.

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Skulle behöva komplettera min klockpark med ett ur med månfas. Även om vi har en väderstation hemma på köksbänken vore det praktiskt att kunna få veta om det är fullmåne med en kort titt på klockarmen.
Jag har kollat runt lite men jag har bara sett herrur modell större med månfas. Är främst intresserad av något mindre än 40mm, prisklass upp till 20-25' (eller dyrare bara för skoj) Gärna Longines, men tar gärna emot tips på enklare varianter som Seiko, Tissot eller Victorinox.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle behöva komplettera min klockpark med ett ur med månfas. Även om vi har en väderstation hemma på köksbänken vore det praktiskt att kunna få veta om det är fullmåne med en kort titt på klockarmen.
Jag har kollat runt lite men jag har bara sett herrur modell större med månfas. Är främst intresserad av något mindre än 40mm, prisklass upp till 20-25' (eller dyrare bara för skoj) Gärna Longines, men tar gärna emot tips på enklare varianter som Seiko, Tissot eller Victorinox.
Kolla om det finns nått bra tips i denna tråd:
http://forums.watchuseek.com/f2/watch-moon-phase-34-40mm-diameter-191243.html
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Mkt bra. Någon som förstått att livet blir svårt att leva om man inte har koll på månen. Äger själv två månfas men ingen kvalar dessvärre in på dina kriterier.
Jaeger är fantastiskt fin men tyvärr ca 2x budget.
image.jpg


Klurar vidare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mkt bra. Någon som förstått att livet blir svårt att leva om man inte har koll på månen. Äger själv två månfas men ingen kvalar dessvärre in på dina kriterier.
Jaeger är fantastiskt fin men tyvärr ca 2x budget.
image.jpg


Klurar vidare.
Silvrig månfas= vitguld, så den där är ytterligare något dyrare. ;)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Gjorde en googling (trot eller ej, men mitt sökande har hittills begränsats till fysiska irl-butiker) och noterade att det även fanns digitala månfasklockor för under tusen-lappen. Kanske skulle köpa en sån och ha i handväskan och ett mer lättvalt ur på armen :) Det verkar vara svårt att få till något exceptionellt sätt att visualisera månfaserna. Oavsett märke verkar de haft samma designer. (Ja, jag vet att månen är vad den är och ser ut som den gör) men "tittfönstrena" är ju förvillande lika.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tips till @Urkvinnan, leta reda på Leben's Arnold & son mångas klocka. Den är enormt fin !
Låneklockan i din presentation, var det GMT mastern månne ?
Edit Piaf: mångas ??? Förbenade autokorrekt, månfas ska det ju vara.
 
Senast ändrad:
Topp