• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I vilket land kan jag köpa en lyxklocka billigast?

Jag kom hem precis hem från Hong Kong. Eftersom kronan är så svag så skulle jag säga att alla priser var som här hemma i Sverige. Hoppades naivt på ett fynd. Blev inget inköp :(
Hong Kong har väl aldrig varit billigt på klockor och annat det sparas/samlas på? 1HKD brukar = 1SEK så nuvarande kurs kan man inte skylla på.
 
Hong Kong har väl aldrig varit billigt på klockor och annat det sparas/samlas på? 1HKD brukar = 1SEK så nuvarande kurs kan man inte skylla på.
Nja det där är väl inte riktigt korrekt. Uttalar mig inget om lokal prisnivå men HKD har stärkts mot SEK precis likadant som de flesta internationella valutor, 39% på fyra år för att vara exakt.
 

Bilagor

  • Screen Shot 2018-05-20 at 11.49.35.png
    Screen Shot 2018-05-20 at 11.49.35.png
    68.5 KB · Visningar: 15
Nja det där är väl inte riktigt korrekt. Uttalar mig inget om lokal prisnivå men HKD har stärkts mot SEK precis likadant som de flesta internationella valutor, 39% på fyra år för att vara exakt.
14E1A1C1-F35F-43FA-90B5-29B188F2F21D.jpeg

Det beror ju på vilket tidsperspektiv man har. När jag var där förra gången var det i princip HKD=SEK
 
Intressant diskussion. För de som är intresserad så bifogar jag en bild som jag tog förra veckan när vi gick förbi en butik i Macao som sålde begagnade klockor. Här ser ni lite priser. 1HKD = 1,11 SEK.
AAFE4E85-B410-4C5A-BF70-15C725F9D546.jpeg
 
Men de här med skatt och tull har väl ingen betydelse om man har klockan på handleden och asken i bagaget ? Om nu inte syftet är att sälja de vidare eller om an skulle slå in den som present ?
 
Men de här med skatt och tull har väl ingen betydelse om man har klockan på handleden och asken i bagaget ? Om nu inte syftet är att sälja de vidare eller om an skulle slå in den som present ?
Klart det ska tullas och skattas ändå, det är ju hela grejen med skatt och tull :)
 
Men de här med skatt och tull har väl ingen betydelse om man har klockan på handleden och asken i bagaget ? Om nu inte syftet är att sälja de vidare eller om an skulle slå in den som present ?
Pappa staten bryr sig inte om det är för din konsumption eller om det ska ges som present. Om farbror Zoll vill att du ska öppna väskan kommer du stå där med skägget i brevlådan och en rätt saftig momsbetalning.
 
Okej, såg inte på saken på de sättet. Får ursäkta om de uppfattades så , de var inte mitt uppsåt
 
Någon som har koll på klockmarknaden i Libanon, Beirut?
-prisbild -bra handlare -mm

Tänker mest på märken som Tudor & Rolex
 
Var i Dubai förra helgen.

På Dubai Mall fanns det mest vitguld och guld när det gällde Rolex sportmodeller.
Fanns lite stålRollar på flygplatsen.
Upplevde att priserna var ganska likvärdiga de vi har här. Blev erbjuden 10% på någon Datejust. Den hamnade då ca 3-4tusen under svenska priset.

2B42AB14-EF4B-4746-97F8-1BB0002C30A2.jpeg

Lite suddig bild. Men priserna på bilden ggr ca 2,47 för att få priset i SEK.
 
Var i Dubai förra helgen.

På Dubai Mall fanns det mest vitguld och guld när det gällde Rolex sportmodeller.
Fanns lite stålRollar på flygplatsen.
Upplevde att priserna var ganska likvärdiga de vi har här. Blev erbjuden 10% på någon Datejust. Den hamnade då ca 3-4tusen under svenska priset.

2B42AB14-EF4B-4746-97F8-1BB0002C30A2.jpeg

Lite suddig bild. Men priserna på bilden ggr ca 2,47 för att få priset i SEK.
Är priset du jämfört med svenska priser inklusive moms och tull?
 
Tillbaka
Topp