• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I vilket land skall jag köpa klockan?

TikTak

Breitling
Hej,

Jag åker ner till Costa del Sol om ett par veckor och kommer väl där nere bl.a göra en avstickare till Gibraltar. I samband med min vistelse där nere tänkte jag kanske slå till på en klocka, bollar mellan en DD eller Sea Dweller. Nu till min fråga... Gibraltar har en ju en Rolex AD och är väl som territorium duty-free?? Har någon erfarenhet från klockköp från liknande territorium med samma upplägg och hur funkar det isf i praktiken? Tjänar man på att handla klockan där eller kan jag likväl åka till en AD i Spanien, i mitt fall Marbella?

Tack för svar!
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hej,

Jag åker ner till Costa del Sol om ett par veckor och kommer väl där nere bl.a göra en avstickare till Gibraltar. I samband med min vistelse där nere tänkte jag kanske slå till på en klocka, bollar mellan en DD eller Sea Dweller. Nu till min fråga... Gibraltar har en ju en Rolex AD och är väl som territorium duty-free?? Har någon erfarenhet från klockköp från liknande territorium med samma upplägg och hur funkar det isf i praktiken? Tjänar man på att handla klockan där eller kan jag likväl åka till en AD i Spanien, i mitt fall Marbella?

Tack för svar!
Absolut I Sverige..Stäm av med Rob E..Sponsor av detta forum:)
 

JayJay

Rolex
Var på Teneriffa i höstas, de är också en egen momszon. Priset jag förhandlade där blev i te direkt toppen. Hade jag åkt på moms vid införseln så hade det blivit betydligt dyrare än hemma. Köpte hos Rob E istället. Både trevligare och allmänt tryggare.
 

SwedishMade

Cartier
Ni som jet-settar mycket runt i världen, givet att ni inte har en klock-ask i bagaget, har ni någonsin vid inresan till Sverige behövt visa att ert armbandsur på armen även var med vid utresan?
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Ni som jet-settar mycket runt i världen, givet att ni inte har en klock-ask i bagaget, har ni någonsin vid inresa till Sverige behövt visa att ert armbandsur på armen även var med vid utresa?

Det är ju inte hållbart, att behöva stoppa varenda nisse som landar i Sverige med en klocka.
Köpte en Grand Seiko när jag var i Japan. Checkade in klockboxen med det stora bagaget, och hade den nya klockan på armen, och Subben i handbagaget.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ni som jet-settar mycket runt i världen, givet att ni inte har en klock-ask i bagaget, har ni någonsin vid inresan till Sverige behövt visa att ert armbandsur på armen även var med vid utresan?

Jag har aldrig behövt göra det. Känns som mycket jobb för lite resultat. Antar att det blir omvänd bevisbörda om det skulle hända, men jag hoppas dom sysslar med vettigare saker istället för sånt trams.

Annars, köp lokalt. :)
 
Topp