• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ibland är livet så jävla underbart..

BOTL

Panerai
Haft en fantastiskt helg med människor jag älskar, goda vänner och familj som jag fått laga massa god mat till........vädret var perfekt, champagnen var klockren......cigarren lyfte mig till skyarna......pirrade i magen när frugan pussade mig på kinden.....ja allt är så jävla bra och jag kämpar på med jobb och utbildning och känner att jag är med i matchen även om dessa tidiga morgnar tar kål på mig.

Så jag tänkte försöka förmedla denna underbara känsla jag får, detta lyckorus när jag sitter och avnjuter en vintagekuban och umgås med nära och kära.

Vad ska du göra för att få 2 vintagecigarrer skickade till dig? Jävligt enkelt....idag/imorgon på vägen till/från hem/jobbet eller vad du nu ska köper du en frukost/lunch/middag plus en flaska vatten och ger det till en hemlös, skakar hand med personen för lite medkänsla och respekt ska de också ha och OM personen går med på det släng upp en selfie på er två och gör tummen upp.....:) annars skriv eller nåt liknande och dokumentera det (vill bara väcka nåt gott i folk, inget annat)

Jag kan skicka tre paket så de tre första som postar en bild i tråden kommer få pm av mig.

Väl mött.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fantastiskt att höra!
Är på liknande sätt nu och svävar på moln även fast jag jobbar. Dubai är fantastiskt!

Tyvärr så har jag, på 4 veckor än så länge, ej ens sett en enda uteliggare här i Dubai... Hade jag varit i Kina hade jag kunnat fånga 10 stycken på en fikarast!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fantastiskt att höra!
Är på liknande sätt nu och svävar på moln även fast jag jobbar. Dubai är fantastiskt!

Tyvärr så har jag, på 4 veckor än så länge, ej ens sett en enda uteliggare här i Dubai... Hade jag varit i Kina hade jag kunnat fånga 10 stycken på en fikarast!


Blir Du kvar i Dubai?
 

babanker

Panerai
Jag gav hemmabakad banankaka till en stackare på väg till jobbet idag.

Efteråt, eftersom jag själv är paranoid av mig, så tänkte jag att det kanske inte är skjysst att ge något hembakat inslaget i plastfolie! Jag skulle själv tro att det var förgiftat, så sjuk som denna världen äro och så mkt skit var hemlös eller tiggande person lär ha fått...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
BOTL
Fantastiskt fint initiativ! I Östersund är inte de hemlösa så offentliga vilket gör att man inte ser dem speciellt frekvent. De fyra tiggarna vi har här är lite speciella och skällde ut en kvinna för att hon kom ut med en kasse mat åt en av dem då det var pengar dem egentligen ville ha..

Jag får fundera på något som jag kan bidra med fast det kommer då troligen inte innefatta någon hemlös.

Jag tar gärna emot tips på en bra kuban, så hit me :)

I våras så sköt jag till 15,000kr så att en hel skola fick åka på skolresa som blev inställd i sista sekund pga. föräldrar som ansåg att familjer inte ska bekosta sådant.. http://www.op.se/jamtland/ostersund/vi-skjuter-till-pengar-sa-att-eleverna-far-aka
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
BOTL , du är då en jäkla sköning! Har inga hemlösa i min lilla by (tur!), men initiativet är strålande. Jag ska göra något snällt för någon i morgon bara för att hylla ditt exempel.

Och grattis till en strålande helg, hade själv en liknande!
 

Ministern

Founder
2-Faktor

Erik1

Patek
2-Faktor
Dubai finns mycket att säga om.. Läs lite om hur de behandlar sina gästarbetare bara.

Tänkte ge pantkvittot på 60spänn från jobbet men det satt ingen vid entrén till centrat idag :S fårse om jag hinner knipa en kuban annars gör jag det ändå senare! Ger käk åt en hemlös alltså
 

Mattias79

Cartier
Så tanken är att i den här klocksnacktråden postar vi selfies på oss själva tillsammans med en hemlös. Har jag förstått det rätt? Hur ska man veta vem som är den hemlösa?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
BOTL
Fantastiskt fint initiativ! I Östersund är inte de hemlösa så offentliga vilket gör att man inte ser dem speciellt frekvent. De fyra tiggarna vi har här är lite speciella och skällde ut en kvinna för att hon kom ut med en kasse mat åt en av dem då det var pengar dem egentligen ville ha..

Jag får fundera på något som jag kan bidra med fast det kommer då troligen inte innefatta någon hemlös.

Jag tar gärna emot tips på en bra kuban, så hit me :)

I våras så sköt jag till 15,000kr så att en hel skola fick åka på skolresa som blev inställd i sista sekund pga. föräldrar som ansåg att familjer inte ska bekosta sådant.. http://www.op.se/jamtland/ostersund/vi-skjuter-till-pengar-sa-att-eleverna-far-aka
Jag tycker det är faktiskt när människor rycker in och hjälper till som du och BOTL gör, det ger även mig hopp om att mänskligheten finns och frodas.

Hoppas i ditt fall att skolans jurister kom till insikt att detta inte strider mpt npgon knäpp lag och företag/personer kan gå in och sponsra som du och ett annat ftg gjorde.

Kom barnen iväg?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Dubai finns mycket att säga om.. Läs lite om hur de behandlar sina gästarbetare bara.

Gästarbetare var ett fint ord. Jag kallar det modernt slaveri.
Därför jag skrev om dess fasad och jag tyckte likadant innan och tycker fortfarande likadant. Det är inte araberna som sitter med kunskapen utan det är indierna och pakistanierna.
Men rätt trevligt hur som. Och indiska teknikerna här (alltså inte byggarbetarna) har en väldigt bra lön och mycket fina villkor faktiskt. Men som sagt, det är teknikerna.
 

Brogren

Cartier
Tycker tråden spårade från ett bra initiativ till en onödig diskussion?

Här ingen bild, men tänkte på dig BOTL när jag gick förbi damen utanför mitt Hemköp och gav henne en hundring. Hon fick faktiskt in och köpte mat direkt så det var kul. :)
 

Onelund

Rolex
Märkligt nog så fanns det inga av de vanliga utanför vare sig ica eller hemköp idag, vet ej vart de tagit vägen, bjöd dock en a-lagare på en kopp kaffe och ett wienerpecan wienerbröd på shell, han hade inte deg till ciggen heller så det blev två paket level, hade faktiskt inte hjärta att plocka fram mobilen för att fotografera det hela.


Du verkar vara en godhjärtad människa BOTL, borde finnas flera som dig. jag försöker.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tycker det är faktiskt när människor rycker in och hjälper till som du och BOTL gör, det ger även mig hopp om att mänskligheten finns och frodas.

Hoppas i ditt fall att skolans jurister kom till insikt att detta inte strider mpt npgon knäpp lag och företag/personer kan gå in och sponsra som du och ett annat ftg gjorde.

Kom barnen iväg?


Kidsen kom iväg. Det löste sig med att pengarna skänktes via skolans idrottsförening för dem som förening kan ta emot gåvor men inte skolan i sig som är kommunal verksamhet osv..

Det handlade om 150kr per elev för att följa med till Åre en heldag med resa (24mil ToR, skidhyra, liftkort, lunch och lättare mellanmål samt skidinstruktör för dem som behövde det, men en förälder anmälde detta och menade att det inte ska kosta att gå i skolan och då blev det ramaskri och allt ställdes in för alla. Saken var också den att det fanns 10andra alternativ som var kostnadsfria. Bowlingen som kostade 25kr blev inställd den också.. Ruttet som fan.

Men det slutade lyckligt denna gång.
 

BOTL

Panerai
Tycker tråden spårade från ett bra initiativ till en onödig diskussion?

Här ingen bild, men tänkte på dig BOTL när jag gick förbi damen utanför mitt Hemköp och gav henne en hundring. Hon fick faktiskt in och köpte mat direkt så det var kul. :)

Tycker jag med, onödig OTdiskussion!

Skicka pm med adress så kommer cigarrer :)
 

BOTL

Panerai
Märkligt nog så fanns det inga av de vanliga utanför vare sig ica eller hemköp idag, vet ej vart de tagit vägen, bjöd dock en a-lagare på en kopp kaffe och ett wienerpecan wienerbröd på shell, han hade inte deg till ciggen heller så det blev två paket level, hade faktiskt inte hjärta att plocka fram mobilen för att fotografera det hela.


Du verkar vara en godhjärtad människa BOTL, borde finnas flera som dig. jag försöker.

Helt rätt, känns det fel att fota skiter vi i det :) skicka pm med adress så kommer det kubaner på posten.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har fortf. inte fått nått bra tips på en hyffsad kuban för en amatör och nybörjare som mig, ping BOTL :)
 
Topp