• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ibland uppträder jag som den klocknörd jag är...

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
När vi åker på GTG, plockar vi alla på oss flertalet klockor, minst en på varje arm.....
När jag åker på semester vill jag gärna ha med mig fler att byta med, i alla fall inom landets gränser...
Om jag då lämnar bilen för tex en lunch så är naturligtvis den säkraste förvaringen att ha klockorna på mig...
av en viss knepig vana kanske en på varje arm......
Om ingen någonsin kollar ens klockor eller kommenterar dem så kan man naturligtvis ge sig den på att i det läget vänder flertalet på huvudet för att spana in idioten som bär på TVÅ klockor.
Är det bara jag???????:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är nog mest du som kör dubbelt. Har dock alltid med mig minst två klockor när jag reser. Glasögonfodral är perfekta rese-etuier.
 

joh.jonsson

Panerai
Tar alltid med en extra "ifall" när jag åker någonstanns
Jag menar, man kan bli sugen på annat rätt som det är =)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Haha...fan va sjuk du är Tobbe-mannen du lär söka hjälp för detta ;)!

Jag tror det också..... var då? Hispan? Misstänker att de inte tar emot mig... Ohjälpligt fall!!!
Å andra sidan vill jag poängtera att detta INTE hör till vanligheterna, och normalt kanske man har skjortärmarna nere. (det var ju detta med säker förvaring av dinkorna) Men icke i dag. Nu var de uppkavlade och jag tänkte inte så mycket på det för än folk började vrida på huvudena. Suck!:cool:
 
För ett par år sedan hade jag ett möte på jobbet med en extern säljare. Han hade två Datejusts, en stål och en tvåton. Satt med armbågarna mot bordet och händerna knäppta under hakan, rätt svårt att undgå klockorna kan man säga :)
Frågade ju naturligtvis, men kändes mer som att han ville "göra en grej" av att ha två klockor snarare än att han hade ett stort klockintresse. Lite synd, hade förhoppningen att jag hade en annan klocknörd framför mig.
 

wilsdorf

Omega
Ledsen men jag förstår nog inte riktigt vad ni menar. Finns det ett alternativ till att alltid ha minst 3 klockor när man ska ut och resa?
 

Sond

Patek
Nja, inte har jag två klockor på mig samtidigt. Däremot följer nästan en eller två extra klockor med mig på resor. Tar jag med Reverso Duo:n räcker det med en extra..:)

Men alltid roligt att läsa om de som är mer tokiga än en själv..;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hopplöst fall... ;)

En på varje arm-stadiet har i alla fall inte jag kommit till än, men att ha med mig 2-3 stycken (minst) när man är ute & reser - det stadiet är jag i sedan länge! Beroende på hur/vart man reser så har jag alltid minst en dress/en "vardags" & en cool kronograf med mig. Känns som risken att bli av med dom ändå är rätt liten. Har ett rese-etui för 2 klockor köpt på nätet nå´nstans som funkar perfekt att stoppa ner i i portföljen/resväskan!
 

wilsdorf

Omega
Skönt att det finns fler! Jag reser mkt i jobbet (varje vecka) och kan inte tänka mig att bara ha en klocka med mig. Aldrig and Never! Det handlar ju enbart om att få till det med stilen, färg och accesoarer (säkert felstavat). Egentligen ser jag inga problem med att ha med sig en klocka för varje dag. Inga problem alls faktiskt. Dessvärre så vill jag helst också ha ett par skor för varje dag pga av olika klädsel (allt från kostym till jeans med kavaj). Nu börjar det bli problem....en resväska med 2-3 par skor inkl favoriter som RM Williams och Loake countryboots....försök att få med det som handbagage!
 

Galaxy

Rolex
Jag tar vanligtvis med 2-4 klockor på semester (och ibland ytterligare en hem) :). Tar dock endast med mig en när jag går utanför hotellet, resterande lämnas i kassaskåpet på rummet.
 
Topp