• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idag så har jag firat JUL och julafton...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Måste bara få dela med mig av detta, då jag liksom bubblar utav glädje :p.

Har länge varit på jakt efter en box till min OysterQuartz, egentligen bara ytterboxen då jag redan har den inre. Har haft lite tugg med vårat OQ proffs Nicklas.S och han hjälpte mig med vilken box jag skulle ha.

Eftersom jag är en tillbehörskåt jävel så har jag hållit på att jag mig en box i över fem år nu, FEM FUCKING ÅR men skall den som ger sig, är med andra ord tur att jag är lika envis som en
el mulo.JPG
.

Vissa tycker att detta är fel att köpa i efterhand, jag säger kör på för fan! Inget fel i det så länge det är tidsenligt och original.

Idag så satt jag och slösurfa lite på Ebey, och av en helt annan anledning än att hitta en box till min 17014. Men det är en annan historia, men i alla fall
poff.JPG
där var min box, min eftersökta lilla boxjävel :D. Haha...frågan är väl om den är värd pengarna jag gav, förmodligen inte, men för mig är den det, för mig så är den guld värd och jag hade kunnat öppnat plånboken lite till. Jag är lika glad som dom flesta ungarna är på Julafton.

Detta är klockan och gamla boxen som jag köpte den och klockan jag vill komplettera.
DSC_7594_zps0ba7268d.jpg


Tidigare i våras fick jag tag på böckerna.
c9d4a2fe-0a9c-4e89-9bd3-3d4cd181ea05_zps85db323f.jpg


Efter lite snack med Nicklas.S fick jag veta och bekräftat att jag hade letat efter rätt box.
8dNsEEx.jpg


Och i och med köpet idag, så har jag min Rolex Oysterquartz 17014 helt komplett, jäklar i min låda så roligt :cigar:!

Bilder.
rolex box4.JPG
rolex box.JPG
rolex box1.JPG
rolex box2.JPG
rolex box3.JPG
rolex box5.JPG


http://www.ebay.com/itm/171427825927?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

Skall väl inte ta ut något i förskott, det har man ju lärt sig, men om allt går tillväga så har jag väl boxen här om några veckor.

Har ett litet ordspråk, hellre dyrt och komplett än billigt och sömnlös ;)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Så ska det de ut! Tillbehören är alltid gött att ha till.
Med ett sådant ordspråk förstår jag dock inte din 5-åriga väntan? ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Så ska det de ut! Tillbehören är alltid gött att ha till.
Med ett sådant ordspråk förstår jag dock inte din 5-åriga väntan? ;)


Nja...dom växer inte på träd, är svårt att få tag i dom även om du skulle vilja betala det där lilla extra för att få en riktig box med. Jämförelsevis verkar det var lila smått omöjligt att finna en 1675/3 komplett, det måste som sagt vara tidsenligt annars försvinner ju hela saken med att det är komplett.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Nja...dom växer inte på träd, är svårt att få tag i dom även om du skulle vilja betala det där lilla extra för att få en riktig box med. Jämförelsevis verkar det var lila smått omöjligt att finna en 1675/3 komplett, det måste som sagt vara tidsenligt annars försvinner ju hela saken med att det är komplett.
Förstår det :)
Ska inte förstöra julkänslan! God jul!
 

paradis

Audemars
Helt rätt,att skaffa tillbehör senare,bara det är tidsenligt. Senare att det kostar för mycket, är något helt annat.Det blev , jätte vackert ....Grattis............;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mycket fint, grattis till köpet! Värdesätter också tillbehör mer och mer även om jag fortfarande kan köpa klockor som inte är full-set.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mr Fullset har checkat av ytterligare en tickbox, beundransvärt!
Ser fram emot en utflippad paketöppningstråd för en jäkligt snygg DD snart:)
 
Topp