• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Idag var olyckan framme

Schill

Basic
IMG_2333.JPG

Ber om ursäkt i förväg för liggande bild men till saken!

Idag var verkligen olyckan framme och i en stund av stress lyckades jag ramla i nerförsbacke med min kära Worldtimer!
Nu ber jag er om hjälp och undrar ifall det rör sig om en polering eller ifall det krävs mer! Även ifall detta kan komma under försäkring eftersom klockan har helförsäkring!
Tacksam för svar!

1: Ring försäkringsbolaget och berätta vad som hänt. Kolla hur stor självrisken är.
2: Ring AD eller SS och fråga om lämplig åtgärd och få ett kostnadsförslag, så du har något att presentera för försäkringsbolaget!
Håller tummarna!

Lämna in till kostnadsförslag så kan de även öppna och se om den tog någon skada på verket. Är kostnaden över självrisken så kontakta försäkringsbolaget. Nu tolkar jag det som att du har en specialförsäkring på klockan men jag tog en olycka med en klocka på hemförsäkringen en gång och var inga problem, försäkringsbolaget vill bara ha en beskrivning av vad som hände och en kopia på kostnadsförslaget.

Bezel behöver bytas. Länken, det är inte så att du har kortat någon länkbit sedan tidigare? I så fall kan du ju bara byta, verkar bara vara 1 bit som är skadad.

Försäkringen lär täcka det. Hänt mig, allt som allt inkl service blev med självrisken billigare än en vanlig service. Hade bara vanlig TH hemförsäkring drulle.

Tråkigt! Hoppas nu det går bra och du får hem en klocka i fint skick utan att det kostar en förmögenhet. I bästa fall blir det en närmare relation med klockan i fråga.

Men du får gärna dela med dig om har det slutade och vilket försäkringsbolag som löste ut dig!

Helt rätt att få klockan iordning. Visst, det finns några få som gärna går runt med ett slitet vrak på armen och trivs med det men många vill nog liksom du ha det fint.
Lycka till med nygamla klockan :)

Tillbaka
Topp