• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera detta föremål?

D

Deleted member 34323

Guest
Kanske inte helt relevant på KS, men provar ändå.

Ung och dum 90-talist här. Jag söker någon med livserfarenhet nog att veta vad det är för verktyg eller föremål jag har. Hur det kom i min ägo vet bara Gud, jag har inte den blekaste?

Är det något slags slipverktyg? Kanske för knivar eller bara specialanpassat för små cirkulära områden?

Är det nån slags dolk farsan meckat ihop på träslöjden för 60 år sen?

Har den något potentiellt värde? Både ekonomiskt eller användningsbar i dagens samhälle? ”Patina” finns det ju en del, i vilket fall 😉

4EA0223B-D11B-44CF-9D13-F56923480707.jpeg
80CE15B7-79C1-4008-A9CE-0FA4333D1677.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Då var man inte helt ute o cykla ändå. Är de något att ha? Eller är plastskiten från IKEA lika bra?
Plastskiten är lika bra/dålig.

Är ingen som helst skillnad på dem, och det är inte en slip utan till för att räta ut vikt egg på kniven, för att hålla den vass längre mellan verkliga slipningar. Finns även i utförande med stenstav som fyller samma funktion.
 
Topp