• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Identifiera klocka *hjälp*

Hej,
Hittade en gammal klocka i en låda hos min farmor. Det är en damklocka av märket BWC. Vet någon vilken modell det kan vara och om den har något värde?

Bilagor

• klocka 2.jpg
    klocka 2.jpg
    84.8 KB · Visningar: 7
  • klocka 3.jpg
    klocka 3.jpg
    103.5 KB · Visningar: 6
  • klocka 1.jpg
    klocka 1.jpg
    102.4 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Hej !
Googla på BWC-Uhren, så får du lit3 info ( på tyska )
Schweizisk företag som startades 1924, numera ägt av en i Pforzheim, Tyskland baserad ”tillverkare”: STARCK-Uhren.
Ägaren, Manfred Starck har även en Hong Kong- baserad firma med tillverkning av kvartsur, jag har gjort affärer med honom tidigare ! Jag sålde nyligen en BWC själv på Tradera !

Hej !
Googla på BWC-Uhren, så får du lit3 info ( på tyska )
Schweizisk företag som startades 1924, numera ägt av en i Pforzheim, Tyskland baserad ”tillverkare”: STARCK-Uhren.
Ägaren, Manfred Starck har även en Hong Kong- baserad firma med tillverkning av kvartsur, jag har gjort affärer med honom tidigare ! Jag sålde nyligen en BWC själv på Tradera !
Okej tack för hjälpen, jag kollar upp det!

Hej,
Hittade en gammal klocka i en låda hos min farmor. Det är en damklocka av märket BWC. Vet någon vilken modell det kan vara och om den har något värde?
Värde i gamla damklockor är inte mycket, såvida det inte står Rolex, Omega eller dyl. på den, eller i guld, kolla upp sålda auktioner på Tradera så får du en uppfattning, i fungerande skick tror jag du kan få 75-100:- för din, BWC är ju annars ett helt okej märke.

Tillbaka
Topp