• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera klockan

Hampusl

Breitling
Hej..

Jag är väldigt intresserad av att höra, om det är någon som skulle kunna berätta något särskilt om min loppis klocka..

Jag har googlat och åter googlat..

Tänkte om någon är så att bedöma klockans årgång/ cirkus, och framförallt om någon kan berätta något om tillverkaren?

gdDAc4U.jpg


wSzwrpG.jpg


e7uoBtB.jpg
 
Googlar man H.Ghozayel hittar man en Hussein Ghozayel som verkar hålla på med smycken/klockor i typ Beirut. Tror inte det är vintage och tror inte det är "äkta" Armani, får känslan av en fejkklocka man köpt på semestern på någon marknad. "H.Ghozayel" hittade jag även på några fula klockor märkta "AMG".
 

Hampusl

Breitling
Varför göra en dubbel imitation, av en tillsynes okänd arab och därefter slänga på armani logga för att den ska krängas till turister?

Jag bara undrar.
 

maxmol

Panerai
Det är en klassisk bazar eller gatuklocka, ibland kan man köpa dem på bensinmackar eller skomakare.

De är rätt vanligt att de har en logga som påminner om Armani eller annat märke, men för att inte riskera att få böter etc. så ger man den nog med likheter för att inte begå varumärkesintrång men de ska ändå vara lika nog att chartersvenskar från Eda eller andra som köper klockor hos sin skomakare skulle tro att en klocka för 200 kr eller 100 Baht är något att ha.

Det är alltså en kopia från östlandet av en modeklocka. De brukar dyka upp på loppisar för att batterierna tog slut efter några månader användning. Batterierna är ofta så billiga de har läckt batterisyra som förstört den taskiga ursäkt till urverk som fans i klockan.

Mitt råd är att se den mindre som en klocka och mer som miljöfarligt avfall. På köp och sälj delen här kan du dock hitta en riktig klocka, så välkommen till KS. :)
 
Topp