• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera min Omega?

Boothroyd

Omega
Hejsan, min första tråd här inne!

Iallafall, var på middag hos farföräldrarna tidigare idag, och frarmor hade då hittat farfars gammla guldklocka han fått via jobbet för evigheter sen.
Blev lite lagom paff då jag såg att det var en Omega Seamaster (som jag drömt om länge). Har nu gjort en tripp till lokala urmakaren och bytt bateri + slängt på ett nytt läderarmband och klockan är som ny bortsett från lite repor på glaset.

Men min nyfikenhet sträcker sig ganska långt då jag vill veta exakt vad det är jag har på händerna. Min tanke var om det var en Seamaster 600, men har googlat lite och ännu inte lyckats hitta just min klocka.

IMG_1991.jpg

IMG_1990.jpg


Någon här inne som sitter på mer info än mig? Uppskattar all hjälp och info jag kan få =)

// Oskar.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Hej och välkommen.

Vad du har där är en Omega Seamaster Quartz(batteridriven) från 1980-talet, den är dock inte i solid guld.
Referensnummret kan jag tyvärr inte på denna.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Hej Oskar, har du möjlighet att öppna boetten och se vad det står för referensnummer i boettlocket så blir det lättare att få fram information.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Spännande bump på en tråd. Roligt att det enbart konstaterades vad jag egentligen skrivit.
:woot:
Egentligen borde det behövas 20 gilla för att få posta i köp @ sälj då man faktiskt måste skriva något intelligent kontra mot turbo posta!
Eller vad tror du @yonsson ?
 
Topp