• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera "Omega Automatic"

erikalvner

Breitling
Hej!

Innan sommaren tog jag studenten, och fick i efterskott en klocka i present av mina föräldrar. Både min farfars far och min egen farfar hade Omega (och min pappa ärvde farfars fars). På grund av detta ropade min pappa in en Omega på en auktionsbyrå. Enda informationen som fanns var att den är i 18k guld. Nu bor jag i Tyskland under ett år, och har av två urmakare här blivit informerad att de inte kan öppna den, eftersom man måste ta av kronan, sedan glaset för att lyfta ut hela urverket.

Det enda som går att se på den är att det på urtavlan står "OMEGA AUTOMATIC" och längst nere står "-SWISS MADE-". På baksidan finns även ett namn (TH. SUNDSTRÖM) ingraverat. På samma auktionsbyrå såldes samtidigt även en guldklocka från Certina med samma namn på. Bifogar bilder på klockan nedanför. Är intresserad av om någon har någon form av idé vilken modell eller årtionde den är ifrån. :)
nYhRB3w.jpg

psW8Atd.jpg

vOiOMsV.jpg
 

Psykel

Patek
Klassisk, enkel förtjänstklocka. Ser ut att vara i riktigt fint skick och med originalkrona, vilket inte är helt vanligt. Skulle dock rekommendera att fixa ett roligare band. Mörkbrunt ödla skulle passa fint! Har en liknande Jaeger-LeCoultre med sånt band, vilket ser grymt bra ut i min mening.
 

erikalvner

Breitling
Klassisk, enkel förtjänstklocka. Ser ut att vara i riktigt fint skick och med originalkrona, vilket inte är helt vanligt. Skulle dock rekommendera att fixa ett roligare band. Mörkbrunt ödla skulle passa fint! Har en liknande Jaeger-LeCoultre med sånt band, vilket ser grymt bra ut i min mening.
Den kom med originalband i näst intill nyskick, men bytte till ett billigt ett som jag inte behöver vara så försiktig med. :) Har för mig att originalbandet var orm/ödla i svart, passade ganska bra faktiskt :)
 
Topp