• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera Omega

Raidan

Breitling
Hej på er,
Jag undrar om någon sitter på lite mer info kring denna fina Omega Seamaster? Har fått ärva denna fina klocka, så hade varit spännande att få veta Tillverkningsår, uppskattat värde etc?
Tack på förhand!
DSC_0360.JPG
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser väldigt likt ut som en Tissot boett men nu var det nära samarbete mellan Tissot och Omega så de kan ha lånat designern. Kronan ser inte ut som vad som skulle ha suttit på som original men när kronor slets ut byttes de till vad som fanns och kan lätt fixas till.

Jag skulle tippa på mitten av 50-talet men det finns ett serienummer på urverket som kan tala om året mer exakt och även ett boettnummer på insidan det bakre locket.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hej på er,
Jag undrar om någon sitter på lite mer info kring denna fina Omega Seamaster? Har fått ärva denna fina klocka, så hade varit spännande att få veta Tillverkningsår, uppskattat värde etc?
Tack på förhand!
DSC_0360.JPG
Trevlig! Skulle också gissa på 50-tal, antagligen något i cal. 260-serien. Som @Martin Lovasz skrev, öppna och kolla.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tavlan är (tror inte att jag är ute och cyklar) ommålad vilket bör sänka värdet en del. Borde ha "gilt" text på tavlan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tavlan är (tror inte att jag är ute och cyklar) ommålad vilket bör sänka värdet en del. Borde ha "gilt" text på tavlan.
Inget jag hade känt mig bekväm med att döma ut på dessa bilder, men du har kanske rätt. Har aldrig funderat på tryckens färg på svarttavlade Omegor.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Inget jag hade känt mig bekväm med att döma ut på dessa bilder, men du har kanske rätt. Har aldrig funderat på tryckens färg på svarttavlade Omegor.
Får nog backa på den då jag nu googlat och sett svarta tavlor med vit text som bör vara original. Dom klockorna har varit från 60-talet. Inte hittat någon från 50-talet med vit text. Var för snabb där, du har helt rätt.
 

Lunkan30

Omega
Bumpar denna tråden!
Min farmors gamla Omega, har sökt förgäves på nätet utan att hitta något.
Någon som kan säga något om klockan eller hänvisa mig någonstans?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp