• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiera originalet till min hommage.

Nexus

Panerai
Tjena!
Jag har av olika anledningar behövt panikköpa en dressad klocka som passar till formell klädsel.
Jag har varit sugen på en datejust/daydate, men då jag inte har några resurser tillgängliga just nu så föll lotten på en Bulova som är "misstänkt" lik en Rolex Daydate.
Planen är att utvärdera klockan ett tag för att se om jag gillar storleken och känner att jag har användning för den.
Om så är fallet så tänker jag slå till originalet.
Så då är frågan, vilken ref motsvarar denna hos Rolex och vad i helskotta ligger en sådan på beggat?
Bonusfråga : liknande datejust, finns det?
IMG_20140509_144344.jpg
 

Galaxy

Rolex
Med reservation för okunnighet om ref-nr tycker jag att den liknar en 18038 i design. Vet dock inte om den finns i vitguld (eller utan lumepluppar vid stavindex).
IMG-20130504-WA0008.jpg


Edit: Vikguls variant är klart bättre.
 

Apansson

Torpare
Åhfyhelvete, det där var jag inte HELT beredd på rent prismässigt. Och Day-date verkar inte finnas i stål heller? Ursäkta att jag bombarderar er med mina förvirrade frågor, men Rolex är så långt från mina kunskapsområden man bara kommer.

DD finns bara i ädelmetaller!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jo, det låg en Tudor DD i stål på Gripenbro för några veckor sedan.


Skickas från min iPhone
 

Nexus

Panerai
Nu snackar vi! Tudor verkar riktigt intressant, men det verkar inte krylla av blå tavlor. Å andra sidan går ju det att lösa i efterhand.
 
Topp