• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifiering

Northbush

Breitling
Hej! Ny på forumet och hoppas min tråd följer de regler som finns för postande. Har sökt på forumet men inte hittat någon info...
Jag har ärvt vad jag tror är ett gammalt stämgaffelur. Någon som vet något om denna klocka? Vilket batteri ska jag använda? Har fått för mig att det ska vara något gammalt konstigt kvicksilverbatteri med lägre spänning men det kanske funkar med nåt standard batteri? På texten som syns dåligt på bilden står det: Swissonic stainless steel back reg. Des patent swiss made garde -temps s.a. 864 Z - 60

Verkar vara en batterilucka på sprättboetten där det står cell up och runtom siffrorna 2 4 6 8 10 12 på. Tacksam för all info och hjälp jag kan få.
image.jpg
image.jpg
 

Northbush

Breitling
Gjorde det utan att bli klokare. Behövs dock en boettpress för att få tillbaka det på ett vettigt sätt så jag hade hoppats att kunna identifiera den utan att öppna den på nytt.
 
Topp