• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Identifieringshjälp

Jomppe

Omega
2-Faktor
Hej!
Min svåger har fått en gammal Omega som han bett mig identifiera. Dessvärre så får jag bet och tänkte höra om någon här har koll på vintage Omegor. Klockan är 36 mm. Om någon vågar gissa sig på ett ca värde vore det kanon också!

/Jomppe
ezu9yrus.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Min svåger har fått en gammal Omega som han bett mig identifiera. Dessvärre så får jag bet och tänkte höra om någon här har koll på vintage Omegor. Klockan är 36 mm. Om någon vågar gissa sig på ett ca värde vore det kanon också!

/Jomppe
Identifiera modell? Årtal? Värde?

50-tal och i den ovanligare storleken 36 mm, vanligtvis 34 mm. Hammarautomat. Mycket trevlig modell och denna är mer eller mindre den första Seamastern. Värde beror på material i boett och skick, lite svårt att avgöra på denna bild. Sedan borde denna tråd lagts i vintageavdelningen där det rätt nyligen kom en nästan identisk förfrågan.
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Tack för svar. Jag råkade tyvärr lägga tråden fel, moderator får gärna flytta tråden.
 
Topp