• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IFL Watches - klockaccessoarer

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Klocksnackare,

Ni kanske redan har sett den nya bannern så en introduktion av vilka som annonserar här på Klocksnack är på sin plats.

Aleks här, en av personerna bakom IFL Watches - www.iflwatches.com
IFL Watches
är en relativt nystartad webbshop där vi erbjuder klockaccessoarer till entusiaster.
Vi har drivit webbshoppen i snart ett år och vi strävar hela tiden att förbättra våra produkter samt att ta in nya och spännande produkter/varumärken.

I nuläget har vi 4 huvudkategorier:

Watch Rolls - i olika färger och storlekar. Tillverkade för hand i Toscana, Italien med exceptionell kvalitet.

iflwatches_109581107_392115315095812_2390856493683327984_n.jpg


Watch Stands - två olika modeller i dagsläget med olika marmorbaser, stänger och kuddar. Våra klockställ är designade av oss och tillverkas av oss på hemmaplan i Stockholm.

iflwatches_120196326_130657085062013_5661735687708913770_n.jpg


Watch Winders - exklusiv onlineåterförsäljare av Orbit Winder. En gyroskopisk winder tillverkad och designad i Skandinavien.

iflwatches_118725107_315041439775156_8315901280790101572_n.jpg


Watch Cufflinks - Manschettknappar tillverkade av gamla förbrukade urverk från varumärken som Rolex, Omega, Zenith, JLC mfl.

iflwatches_93195871_1906447422819996_7724774455212322413_n.jpg


Vi säljer även Valet Trays i läder.

iflwatches_118961877_2721198368155838_7844237280441888396_n.jpg


I oktober har vi en del roliga lanseringar framför oss samt lite annat smått och gott.

Självklart finns det möjlighet för lite rabatt för forumets medlemmar. Koden ”klocksnack” ger er 15% rabatt på våra produkter.
Fri frakt och fria returer.

Vår Instagram för inspiration, nyheter m.m. finner ni här: www.instagram.com/iflwatches

Allt gott,
Aleks och vi andra på IFL Watches
 

ScubaKing

Audemars
Otroligt fina klockrullar, men över 5500 kronor är saftigt. Men som sagt, väldigt fin konstruktion och hantverk. Dem är otroligt vackra. Önskar er all lycka till. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kul. Lycka till. Vilka andra förutom du finns bakom IFL...vad står IFL för?

Är era klockställ samma produkt som ”the watch stand” som en annan medlem tagit fram och säljer?
 
Senast ändrad:

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kul. Lycka till. Vilka andra förutom du finns bakom IFL...vad står IFL för?

Är era klockställ samma produkt som ”the watch stand” som en annan medlem tagit fram och säljer?
Tack! Vi är ett par stycken som jobbar med företaget. Karar är min kollega som grundade IFLW, härstammar från hans instagramsida @ifuckinglovewatches.

Våra klockställ är designade från scratch av oss. Samma användningsområde, annan utformning.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag har klämt och tittat på alla modeller IFL har i sortimentet irl och de är sjukt bra. Finns säkerligen både billigare och dyrare klockrullar på marknaden, men jag hade betalat priset som begärs här alla dagar i veckan om jag behövde en rulle. Mktmkt bra.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har klämt och tittat på alla modeller IFL har i sortimentet irl och de är sjukt bra. Finns säkerligen både billigare och dyrare klockrullar på marknaden, men jag hade betalat priset som begärs här alla dagar i veckan om jag behövde en rulle. Mktmkt bra.
Men om du kunde köpa en liknande för runt 2.5k billigare. Hade du inte gjort det då?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Men om du kunde köpa en liknande för runt 2.5k billigare. Hade du inte gjort det då?
Liknande, men inte samma alltså.

Jag har som sagt tittat på de här irl, de är av bra kvalite och värda sina pengar imo. Hade således köpt från IFL. Hade dessutom gladeligen handlat av en KS-kamrat.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Liknande, men inte samma alltså.

Jag har som sagt tittat på de här irl, de är av bra kvalite och värda sina pengar imo. Hade således köpt från IFL. Hade dessutom gladeligen handlat av en KS-kamrat.
Klart att det inte är samma. Olika företag.
Vi pratar dock om samma material, saffiano skinn / teknik.
Försöker förstå hur det kan vara 2.5k bättre 🤷‍♀️
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aldrig stött på något som varit trevligt iaf, lackade eller på andra sätt förstörda så de känns som plast. Enligt texten ovan bör det dock finnas präglade skinn som endast är vaxade och de borde ju vara ok. Dock som typ allt präglat skinn görs de knappast av de finare skinnen för att vara trevliga utan för att dölja defekter och vara tåliga.
 
Topp