• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Imorgon är det röd dag - Paketöppning - Röding

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nå, en kortare presentation då...

Jag har velat fram och tillbaka en hel del, testat en del klockor under det senaste året.. Sist in var en 5513 och en 16613 som var tänkta att tjänstgöra hela sommaren.. Innan dess har jag haft lite allt möjligt, Panerai 320, Tudor Pelagos, Heuer Chronos, Rolex DayDate, Rolex 16610LV, Rolex Explorer II (nya), Heuer - Wolf of Wallstreetdinkan... Ja det är nog alla, tror jag :angel::bag::banghead:

Precis som vilken dag som helst så gick jag igenom de vanliga flödena, instagram, KS, och andra icke lika viktiga.. Såg en bild på en Submariner, hos en av användarna här på KS.. Den såg riktigt grym ut, så jag var tvungen att dra ett PM; fråga om den skulle avyttras och fick ett svar.. Detta var i måndags och på den vägen är det.. Jag hade som sagt tänkt att sitta still, men ja, jag behöver nog inte förklara mig, ni vet (en del av er) säkert hur det är! Har inte paketöppnat någon av de tidigare klockorna för att jag varit osäker, men med denna hemma så VILL jag sitta still, och inte byta ut den pga lite olika skäl, skicket, spara till något annat etc..

Lite info om härligheten:

3.3milj serie (71/72)
Mark IV tavla, original
Serviceinsert, gissar jag, då pluppen lyser, någon som kanske kan ge input?
Glas, ingen info, original?
Visare, matchar tavlan bra, ser inte nya ut, sekundvisare har en liten spricka i lumen.
9315 länk medföljde men blev ersatt av 93150 ganska omgående
Gravyr på baklocket, tycker det är lite charmigt, på något sätt..
Polerad, ganska nyligen skulle jag gissa, men personen som gjort det har gjort det bra, tycker jag!



Bildfest


DSC_0373.JPG


DSC_0370.JPG


DSC_0376_1.jpg


DSC_0369.JPG


DSC_0371.JPG


DSC_0375.JPG


DSC_0381_1.jpg



DSC_0379.JPG


DSC_0372.JPG


Sist men inte minst, ett stort tack för affären vaniljglass - KS alldeles egna Rödsub-leverantör!

Det var allt för mig! Ha en fantastisk valborg allesammans! :)
 

Bilagor

  • DSC_0376.JPG
    DSC_0376.JPG
    171.8 KB · Visningar: 90

Jibe

Cartier
Sååå krispig! En av de vackraste. Gratulerar :)
Ang. insertet så kan det ha varit så att pluppen ramlat av och blivit ersatt med en nyare plupp med luminova? För serviceinserts har tunnare font. Tror det är original men kan ha fel.
 

Sond

Patek
Herregud, hur många rödingar dyker det upp nu? Underbara underverk eller urverk eller hur man nu ska beskriva dem..:) Grattis till en fantastisk klocka!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Behåll den någon dag till så har du redan haft den längre än glassen. ;)

Grattis, riktigt fin! I mina ögon en riktigt bra polering. Kul när en polering "hjälper" formen mer än den sabbar.
 
  • Like
Reactions: ZQT

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis till en riktig snygging och kul att du "hittat hem" :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp