• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Imperia Sweden / The Watch Stand

DrömmarnasLand

Breitling
Hej!
Tänkte beställa ett klockställ i present och såg nedan alternativ

www.thewatchstand.com och www.imperiasweden.com - har någon erfarenhet från dessa? Verkar ju vara samma produkt men olika namn - vilken är bäst och hur är era erfarenheter? Vill helst ha en produkt som är tillverkad i EU och det verkar ju the watch stand vara men kan inte läsa något om imperia som ju också är lite dyrare men med häftigare utseende, eller är båda från kina ursprungligen? Inte fått något svar från imperia än men kan jag kontrollera tillverkningen på något sätt?

Tack för snabbt svar
 

Bilagor

  • C8F4A52A-1614-45EB-8451-7FF0D375204A.jpeg
    C8F4A52A-1614-45EB-8451-7FF0D375204A.jpeg
    84.3 KB · Visningar: 8

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Är du galen! Köper man den där och hänger dit klockan så skäms den ju tills hairlines dyker upp från ingenstans. Man måste självklart köpa en jättedyr variant av precis samma sak för att undvika det.

Har även hört historier om moderna Rolex som plastat av sig själva om man använder ett billigt ställ men kan inte bekräfta detta.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
får nog ta på mig skämskudden för min godtrogenhet :facepalm: de verkar ju vara identiska med ali, ni sparade en stor peng KS!
Det där börjar bli ett rätt vanligt tyvärr. Vem som helst kan slänga upp en flashig webbutik och ha ett lager i garderoben, om de öht har ett lager. Sedan kan de köpa billigt i t.ex. Kina och kränga dyrt på i en till synes "svensk" butik. Jag har stött på det i andra branscher, och ibland är det kineser (i Sverige) som driver dem som antagligen kan ha tillgång till inhemska kinesiska distributörer dessutom. Beställer man från det svenska företaget med den svenska adressen så levereras det direkt från Kina (och fastnar i tullen/postnord). Så när det är små, okända, väldigt nischade, butiker bör man kolla upp dem. I det här fallet, för thewatchstand, så verkar det vara svenskt men telefonnumret går till obskyr resebyrå vid namn "Travel 2 Events Scandinavia AB"...
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Dom skriver jo selv i den andre tråden at det er handlarna på Alibaba som har kopierat dom. Men dom skriver jo også at det er handgjord i läder, men det var jo tydligen fake läder så kan jo omöjligt ha stenkoll. Dock skal det sies at jeg hadde kjöpt en direkt om jeg hadde fått den for halve priset, men inte en sjans at jeg betaler det dem selges for nå.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det där börjar bli ett rätt vanligt tyvärr. Vem som helst kan slänga upp en flashig webbutik och ha ett lager i garderoben, om de öht har ett lager. Sedan kan de köpa billigt i t.ex. Kina och kränga dyrt på i en till synes "svensk" butik. Jag har stött på det i andra branscher, och ibland är det kineser (i Sverige) som driver dem som antagligen kan ha tillgång till inhemska kinesiska distributörer dessutom. Beställer man från det svenska företaget med den svenska adressen så levereras det direkt från Kina (och fastnar i tullen/postnord). Så när det är små, okända, väldigt nischade, butiker bör man kolla upp dem. I det här fallet, för thewatchstand, så verkar det vara svenskt men telefonnumret går till obskyr resebyrå vid namn "Travel 2 Events Scandinavia AB"...
Jag kanske ska tydliggöra att jag inte menar att någon av de nämna sajterna nödvändigtvis kränger billiga kinaprodukter dyrt... problemet är att man inte vet.
 

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
Vår produkt är handgjord i EU med läder och sten från Italien. Det som länkats till på Alibaba högre upp i tråden är piratkopior av vår produkt vars design/form vi tagit fram själva från scratch. Det andra märket som The Watch Stand jämförs med kan jag kan inte uttala mig om, mer än att de uppenbarligen "inspirerats" av vår produkt.
 

Rulle

Audemars
Vår produkt är handgjord i EU med läder och sten från Italien. Det som länkats till på Alibaba högre upp i tråden är piratkopior av vår produkt vars design/form vi tagit fram själva från scratch. Det andra märket som The Watch Stand jämförs med kan jag kan inte uttala mig om, mer än att de uppenbarligen "inspirerats" av vår produkt.
kan du bevisa att ni var först?
hur vet man att stenen å lädret är från italien?
 

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
kan du bevisa att ni var först?
hur vet man att stenen å lädret är från italien?
Enklast är om du kollar vårt instagram-flöde. Tidigaste bilden på The Watch Stand är från tidigt 2018. Det finns ingen annan före det datumet.
Angående ursprunget, för att vi skriver ut det i vår produktbeskrivning. Vi är inte i en position där vi behöver bevisa något för dig.
 

Rulle

Audemars
Enklast är om du kollar vårt instagram-flöde. Tidigaste bilden på The Watch Stand är från tidigt 2018. Det finns ingen annan före det datumet.
Angående ursprunget, för att vi skriver ut det i vår produktbeskrivning. Vi är inte i en position där vi behöver bevisa något för dig.
lite synd att ni inte är i en sådan position nu då för jag hade gärna velat veta mer om produktionen!
görs hela produkten i italien?
sätts den ihop i sverige?

är det italienska grejer som sys ihop och fixas i asien?

jag är bara nyfiken eftersom ert instagramflöde innehåller mest bilder på dyra klockor i fina städer, lite bilar och några ryska tjejer
 

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
lite synd att ni inte är i en sådan position nu då för jag hade gärna velat veta mer om produktionen!
görs hela produkten i italien?
sätts den ihop i sverige?

är det italienska grejer som sys ihop och fixas i asien?

jag är bara nyfiken!

Kul att du är nyfiken! Hela produkten sätts ihop i ett EU-land, med material från Italien. Vilket EU-land det rör sig om är inget vi går ut med publikt i och med att det är många aktörer på marknaden som försöker efterlikna vår produkt och det är en av våra konkurrensmässiga fördelar.

Ingen del av vår produkt eller produktion har något med Asien att göra.
 

Rulle

Audemars
Kul att du är nyfiken! Hela produkten sätts ihop i ett EU-land, med material från Italien. Vilket EU-land det rör sig om är inget vi går ut med publikt i och med att det är många aktörer på marknaden som försöker efterlikna vår produkt och det är en av våra konkurrensmässiga fördelar.

Ingen del av vår produkt eller produktion har något med Asien att göra.
rakt och bra svar
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Kul att du är nyfiken! Hela produkten sätts ihop i ett EU-land, med material från Italien. Vilket EU-land det rör sig om är inget vi går ut med publikt i och med att det är många aktörer på marknaden som försöker efterlikna vår produkt och det är en av våra konkurrensmässiga fördelar.

Ingen del av vår produkt eller produktion har något med Asien att göra.
Har ni flyttat produktionen?

https://klocksnack.se/threads/klockställ-the-watch-stand.91492/page-6
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Ja. Generation 1 och 2 tillverkades i Kina. Generation 3 och framgent i Europa.
Ni sa jo og markedsförte den förste med at det var ekte läder også, men den som flere her på forumet fikk var jo uten tvekan fake läder. Hvordan kan man lita på at dere er ärliga i deres markedsföring nå og at det faktisk er sant det dere sier?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ni sa jo og markedsförte den förste med at det var ekte läder også, men den som flere her på forumet fikk var jo uten tvekan fake läder. Hvordan kan man lita på at dere er ärliga i deres markedsföring nå og at det faktisk er sant det dere sier?
Till deras försvar får väl sägas att flera av kunderna till slut fick hem ersättningsprodukter som var av enormt mycket bättre kvalitet och faktiskt verkade vara äkta läder men baserat på svaren både i den här och den andra tråden känns det som att de har en hel del att lära när det kommer till PR och kundrelationer.

Det är en bransch med väldigt stort utbud och många konkurrenter och att då bemöta frågor med medvetet vaga och ibland till och med rentav otrevliga svar hjälper inte direkt att bygga en jättetrevlig image av varumärket.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Till deras försvar får väl sägas att flera av kunderna till slut fick hem ersättningsprodukter som var av enormt mycket bättre kvalitet och faktiskt verkade vara äkta läder men baserat på svaren både i den här och den andra tråden känns det som att de har en hel del att lära när det kommer till PR och kundrelationer.

Det är en bransch med väldigt stort utbud och många konkurrenter och att då bemöta frågor med medvetet vaga och ibland till och med rentav otrevliga svar hjälper inte direkt att bygga en jättetrevlig image av varumärket.
Instämmer men det positiva var ju dock att han svarade iallafall...
 
Topp