• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Impuls köp av Omega

Sleipner42

Breitling
Hej!

Impuls-budade och vann på en auktion på en gammal omega. Då informationen var bristfällig så undrar jag vad det är jag vunnit.
Tror att det är en med ett 266 verk, men är dålig på vintage omegas så vet ej.
Här är en bild, tanken är att ha den på ett läderband.
171520_1.JPG
 

Sleipner42

Breitling
bfd5d13968e7ddf104c8d302a883a53e.jpg


Fått hem klockan nu, dock saktar den sig lite väl mycket så en service hade den nog behövt. Finns det någon bra urmakare i Malmö som servar äldre Omega?
 

fc2

Rolex
Service är nog ett måste på den där. Annars, fint impulsköp, underskattade modeller i underbar kvalite.
 

Sleipner42

Breitling
Service är nog ett måste på den där. Annars, fint impulsköp, underskattade modeller i underbar kvalite.

Jepp, den tappar nästan en halvtimme över natten, lite mycket. Är lite sugen att försöka öppna boetten och ta reda på serienumret, är det svårt? Eller ska man låta en urmakare göra det om man aldrig gjort det innan kanske...
 

McGyver

Rolex
Grattis till en trevlig klocka!

Sitter garanterat ett 26x-verk i den - trevliga slitvargar som det går att hitta delar till ganska enkelt om det skulle behövas!

Boettlocket får du av enkelt! Du bör ha en "skåra/fasning" på locket mitt emot kronan ( kl.09:00 )
Sätt in en boettkniv eller liknande i denna fasning och tryck till i riktning "mot kronan" så bör det "poppa av"!
 

fc2

Rolex
Jepp, den tappar nästan en halvtimme över natten, lite mycket. Är lite sugen att försöka öppna boetten och ta reda på serienumret, är det svårt? Eller ska man låta en urmakare göra det om man aldrig gjort det innan kanske...


Lämna in den och be att få serienumret när du hämtar den. Repiga baksidor efter taffliga försök att öppna baksidor är alltför vanligt och alltid trist.
 
Topp