• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inför ett köp av en dressigare klocka

Camo00

Patek
Får se hur den sitter på mig, tycker det är väldigt skönt med att ha datumkomplikation på klockan då jag upplever att jag använder den väldigt ofta privat som i arbetet och tyvärr har inte Large det..
Fair enough, men då hade jag kikat på någon annan modell för XL är på tok för stor och känns mer parfymklocka än klassisk tank.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kör cartier! Svincool tycker jag. Jag sjunger dock in i kören att en stor dress ser bara töntigt ut. Prova medium/länge och om du fortfarande känner att det inte klaffar så kör reverson
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Testade en IWC Portofino för att testa en 40mm, storleksmässigt känns det väldigt bra, allt mindre än 38 blir alldeles för litet för min handled upplever jag. Detta gör att jag nu fått upp ögonen för en Nomos Zürich Datum, riktigt snygg och clean!
 

Equinsu Ocha

Breitling
Den här är inte så dum häller :)
DSC_0071.JPG
 

klevis

Omega
2-Faktor
Jag tycker GTn är lite stor faktiskt. DJn tycker jag inte är tillräckligt dress, utan snarare en bra allroundklocka. Föredrar den i 38mm dessutom (i Tudors versioner) speciellt när det kommer till på länk. Jag tycker Cartier tank är jättefina, men hade varit försiktig med att inte köpa en för stor. För stora klockor drar ner dressigheten och elegansen. Jag har 18cm handled och föredrar Reverso Classique tex.
Jag har många fina vintageklockor som jag tycker är mest dressiga i sin klassiska stil och storlek. Du får väldigt fina vintageklockor, även i 18k guld för 30k. Men som jag uppfattar TS så är det något modernare som efterfrågas. Här är mina tre moderna dressklockor som inryms i budgeten (dock som begagnat) i bra moderna storlekar som i sammanhanget är lite dark horses/out of the Box i sammanhanget;
Zenith Elite Port Royal
IMG_2831.JPG


Girard Perregaux Richeville
IMG_2826.JPG


Eberhard Extra-Fort, 18k
IMG_2829.JPG

Eberharden är fantastik. Men skulle också rekommendera att titta på Nomos eller Zenith Prime Cal. 420 modellen.
 
Topp