• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inför försäljning av Breitling Super Avenger A13370....

PJW

Audemars
2-Faktor
Halloj!

Har fått uppgiften att sälja en bekants Breitling Super Avenger A13370 från 2009. Han är enda ägaren och klockan retailades för runt 46 000 kr när det begav sig. Box, cert och smask finns, dock inget kvitto. Klockan ska in på helservice innan försäljning, såklart. Nu har jag lite frågor inför försäljningen, då detta egentligen blir den första klocka jag ska ge mig på å kränga.

Vilket försäljningsmedium skulle ni rekommendera för denna klocka? Tradera, Blocket, Kaplans eller kanske härigenom? Har ni andra förslag så shoot!
Ungefär vilka slantar kan man kräva eller förvänta sig för en klocka som denna? Den är litet använd och fullt fungerande.
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Om du frågar medlemmarna på KS var en klocka ska läggas ut till försäljning lär 99% givetvis säga här, inklusive jag själv.
 
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Om du frågar medlemmarna på KS var en klocka ska läggas ut till försäljning lär 99% givetvis säga här, inklusive jag själv.
Stämmer nog alldeles riktigt, men då kanske det är så att det är här den bör läggas ut. Har du någon aning om värdet?
 

MånsT

Rolex
Ska inte yttra mig om värdet då jag helt enkelt inte vet. Sök efter samma modell på Chrono24.com för att få ett värde mellan tummen och pekfingret.
 

JohanHLM

Rolex
Jag är tveksam till om du får tillbaka den summan en service kostar hos AD vid en försäljning. Ur rent ekonomiskt perspektiv vore det nog bättre att lägga ut den här oservad för runt 20k.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Ska inte yttra mig om värdet då jag helt enkelt inte vet. Sök efter samma modell på Chrono24.com för att få ett värde mellan tummen och pekfingret.
Försökt göra det men har svårt att hitta just den modellen i ett liknande skick. Tack för input dock.

Jag är tveksam till om du får tillbaka den summan en service kostar hos AD vid en försäljning. Ur rent ekonomiskt perspektiv vore det nog bättre att lägga ut den här oservad för runt 20k.
Så enkelt det kanske är. Bezeln måste dock av och rengöras då den inte flyter på så väl som den ska.
 

Veratio

Cartier
Jag köpte Jonaz för 21 tror jag. Köpte en i nyskick på forumet för 29 500 som var ett år gammal åt min kusin.

Trevlig klocka!
 

DrDre

Patek
Jag undrar om du inte kan få ut mer pengar netto om du:
1) Säljer den oservad
2) Säljer den här på forumet

Om du lämnar in den på service så kommer den väl att kosta minst 5 tkr, förmodligen lite mer. Om du säljer den på Kaplans så dras det väl runt 20% från bade köpare och säljare. Med det upplägget slutar du med kanske 13-15 tkr kvar i fickan. Och om du säljer den oservad tex här på K&S så kan du få mer än så tror jag.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
På tal om Kaplans, satt och väntade på min tur för en värdering och kunde inte undgå att höra den väldigt irriterade kunden som ifrågasatte värderaren (TF) varför han inte tog hänsyn till att uret var nyservat för 5k.
Svaret var att det är relativt ointressant för vår kundkrets.
 

Cryssarn

Rolex
På tal om Kaplans, satt och väntade på min tur för en värdering och kunde inte undgå att höra den väldigt irriterade kunden som ifrågasatte värderaren (TF) varför han inte tog hänsyn till att uret var nyservat för 5k.
Svaret var att det är relativt ointressant för vår kundkrets.
wow. bra att veta
 
Topp