• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Marathontråden

Rulle

Audemars
Du kanske redan gjort detta, men kolla annars också Chris Hooper www.chronometer.net Jag har handlat Marathon-klockor av honom flera gånger. Amerikansk sida, men säljer (sålde?) även via europeisk adress. Nästan varje gång jag kollat har han varit billigast.

Har med handlat av honom!
Baserad i chicago eller detroit numera men man betalar till hans bankkonto i amsterdam så skickat han klockan sen !

Tycker det är surt att klockan blivit så dyr dom senaste åren för jag ångrar djupt att jag sålde min gsar!
Jävls trevlig klocka !!!
 

Rulle

Audemars
Tänkte för skojs skull få igång denna tråden igen !

Fått lite gsar sug senaste tiden !

Mailade chris hooper på chronometer.net idag och fick priset 914 dollar med frakt till sverige betalat med PP
Annars sa han 789 euro payat till hans holländska bankkonto !
Skickar express med DHL !
Super bra kille

Dock svara han inte på mitt försök på att få mängd rabatt.. haha
 
Jag köpte en GSAR, som jag just nu säljer, men 914 dollar kommer det nog inte landa på, om klockan nu skickas från USA min köpte jag för 8000 sek men tullen landade på 1500 sek så blev lite dyrare, tyvärr! Men rekommenderar den verkligen!
 

Code

AKA Vincent B
Köpte min idag. Riktigt nöjd TSAR modellen. Men det var ingen fara med tritium tuberna på index va? Som tydligen är radioaktiva??!?? Beställt även en super oyester bracelet..
IMG_20170912_203528_948.jpg
IMG_20170912_180648_971.jpg
IMG_20170912_180752_889.jpg
IMG_20170912_203538_206.jpg
 

engst

Cartier
Köpte min idag. Riktigt nöjd TSAR modellen. Men det var ingen fara med tritium tuberna på index va? Som tydligen är radioaktiva??!?? Beställt även en super oyester bracelet..

Grattis till en cool klassiker!
Det enda oroväckande med tritiumtuberna är deras halveringstid, men den är hela 12,3 år, så känn ingen stress :) Jag har en Marathon med tuber från 1998 som fortfarande glöder litet svagt.
 

Code

AKA Vincent B
Grattis till en cool klassiker!
Det enda oroväckande med tritiumtuberna är deras halveringstid, men den är hela 12,3 år, så känn ingen stress :) Jag har en Marathon med tuber från 1998 som fortfarande glöder litet svagt.
Det spelar inge roll..undrar bara över radioaktiveteten så inte armen fräter bort.hahaha..
 

engst

Cartier
Radioaktiviteten är inget att oroa sig för så länge Du inte tuggar i Dig allihop på en gång :) Jag kan inte svara för vetenskapen, men frågeställningen har tragglats på många diskussionsfora med lugnande resultat.

Homer hanterar dem tom utan skyddsutrustning:
03B69628-7D32-427C-897E-F5DC0AC5C66A-3341-0000030E57A396EE.jpeg
 

Code

AKA Vincent B
Radioaktiviteten är inget att oroa sig för så länge Du inte tuggar i Dig allihop på en gång :) Jag kan inte svara för vetenskapen, men frågeställningen har tragglats på många diskussionsfora med lugnande resultat.

Homer hanterar dem tom utan skyddsutrustning:
03B69628-7D32-427C-897E-F5DC0AC5C66A-3341-0000030E57A396EE.jpeg
Hahaha ok. Om jag blir hungrig då?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hahaha ok. Om jag blir hungrig då?
Anledningen med märket på tavlan är för att man måste upplysa om en potentiell risk. Tänk om urmakaren skulle fumla till det alldeles. Inte så kul.
Så länge du inte sabbar nåt kan du vara lugn, och med tanke på vad den är framställd för, och hur den är fälttestad, skulle jag säga, chilla!
 

JF15

Omega
I mitt tycke gör Marathon dom coolaste klockorna, äger flera stycken själv
En av dom mer fascinerande är Jsar, förbaskat stor men svår att motstå och släppa med blicken...
med en skx för jämförelse
IMG_1523.JPG
 

engst

Cartier

Code

AKA Vincent B
Beställde hem denna igår. Någon som har erfarenhet av dom? För och nackdelar? Läst lite olika saker om dom. Är dom stryktåliga?
mara-ww194013bk-ngm.jpg
51+q+ZXnKmL.jpg
WW194013B_large.jpg
 
Topp