• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om ”Paul Garnier”?

Enoc

Omega
Hej! Har fått denna klocka av min morfar för ett par år sedan! Klockan är en Paul Garnier kronograf. Mer än så vet jag inte... Googlat en del och har mest funnit information om Paul Garnier som var en fransk urmakare under 1800-talet. Enligt uppgifter som jag hittat på Google, ska klockan vara tillverkad någon gång mellan 1960-1969. Är det någon som skulle kunna berätta mer om klockan och märket för mig? Klockan har ett emotionellt värde för mig eftersom morfar inte längre finns med oss och det hade varit kul att få lite mer kött på benen angående klockan!
 

Bilagor

  • A90C9241-ACAC-4CC0-8B0A-A22A61D2C837.jpeg
    A90C9241-ACAC-4CC0-8B0A-A22A61D2C837.jpeg
    423.7 KB · Visningar: 85
  • FA03E4AC-83E2-4AD3-BDEC-D7A0FE32045A.jpeg
    FA03E4AC-83E2-4AD3-BDEC-D7A0FE32045A.jpeg
    461.8 KB · Visningar: 87
  • 116934CE-951C-4D9E-89A9-4E2F20F4DAE5.jpeg
    116934CE-951C-4D9E-89A9-4E2F20F4DAE5.jpeg
    535.5 KB · Visningar: 85

Exxet

Rolex
Hej! Har fått denna klocka av min morfar för ett par år sedan! Klockan är en Paul Garnier kronograf. Mer än så vet jag inte... Googlat en del och har mest funnit information om Paul Garnier som var en fransk urmakare under 1800-talet. Enligt uppgifter som jag hittat på Google, ska klockan vara tillverkad någon gång mellan 1960-1969. Är det någon som skulle kunna berätta mer om klockan och märket för mig? Klockan har ett emotionellt värde för mig eftersom morfar inte längre finns med oss och det hade varit kul att få lite mer kött på benen angående klockan!
Först o främst, beklagar din Morfar, tror nog du hittat det mesta om P G, finns inte så mkt, trevlig klocka i a f, lite tråkigt att den är i sk. fulmetall, kromad/förnicklad mässing i a f enligt bakboetten (Stainless steel back) skulle gissa att det sitter ett Valjoux 7730 i den, ser inte så stor ut, kanske 35 mm utan krona, är den större kan det sitta ett lite bättre verk i.

Boetten ser ju ut att vara i bra skick och även tavlan, vet inte funktionen men klart värd att fixa till för det emotionella värdet.
 

Enoc

Omega
Kul! Servade den för ett år sedan och har även bytt band på den eftersom orginalbandet gick sönder... Tack för info! Den kommer alltid ha en plats i samlingen :)
 

Exxet

Rolex
Kul! Servade den för ett år sedan och har även bytt band på den eftersom orginalbandet gick sönder... Tack för info! Den kommer alltid ha en plats i samlingen :)
Ett tips när du svarar, klicka på svara som står till höger om + Citat, inte den Gröna Skicka svar, så ser personen att du svarat just den kommentaren.
 
Topp