• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Info om City klockor

Hej, jag budade precis hem en trevligt patinerad City dykare på tradera :).
Har utövat lite google-fu men jag hittar inte någon info om City klockor i allmänt.
Så ja skulle vilja veta lite info om City som tillverkare och deras klockor.

Och självklar lite bilder (lånade från annonsen)
205744202_15a160ea-4981-4e19-aff1-d40f2c0405fa.jpg

205744202_a7141e1c-c3b5-4b64-a12d-0cc17ec9813b.jpg
 

Maro

Audemars
Fint kap där, skön patina!

Nja det finns ju en hel del på forumet men verkar svårt med info. Hittar typ detta på något svenskt antikforum.

Märket City importerades och såldes till urmakare av ufirman J.P Brant i Stockholm, det var företagets lågprismärke: Bland företagets övriga klockor fanns Omega, Tissot och Aetos. City uren har som regel standardverk från Ébauche SA men även franska FE förekommer. Motsvarande klockor under andra namn var/är Facit, Nilax, Olma, Tärnan, Genfa, Rutina, Moretime, Inex och många fler namn.
 
Det är samma info som jag hittade. Såg att det finns en del City klockor på forumet mestadels bilder.
Kan det vara så att City är ett OEM tillverkat klockmärke om det nu finns sådana?
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Hej
Gammsl tråd men jag kollar ändå.
Fanns en 70-tals dykare, City, på Bukowskis under julhelgen. Missade den var det någon här dpm knep den?
 
Topp