• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Information om klocka som heter LACO?

MJ24

Patek
2-Faktor
Har en kompis som är sugen på ett stort flygar-ur och har tittat på LACO. Egentligen vill han nog ha en IWC Pilot Chrono eller en Big Pilot, men vill inte lägga så mycket pengar.
Har tipsat honom om Steinhart också.

Någon som hört talas om LACO förut? Åsikter?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har inte hört så mycket, men jag vill minnas att man levererade flygarur under ww2, så det är riktiga grejer och ganska prisvärda.
 
Jag har en Laco Panderborn.
Funkar fint.
ETA automat i min och det står på baksidan

Undrar om de bytt verk nu...min var specad med ETA men nu står det är Laco 24 på hemsidan?
Vad det nu är.

Jag beställde min direkt hos Laco, gick jättebra.

Laco är väldigt clean, ganska tunna luggar.
Lädret är i bra mellanklass.
Inget att klaga på.

Om Laco lockar kan man även kika lite på Stowa.
 
M

morgonfralla

Guest
Laco är klassiska och prisvärda men kolla även Steinhardt, Arcimedes eller Stowa
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Laco är klockor med stora anor. Stowa är också ett bra alternativ!

Bra kvalitet på båda. Här ägt en Stowa dressera som funkade finfint!

Bra köp!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för informationen.
Nån som har koll på vad som sitter i?
Det enda jag kan läsa mig till online är att det skulle vara ett ETA av olka kaliber, men i vissa fall nämns "LACO 24" som verk.
Har mycket svårt att tro att det kan vara vara ett riktigt in-house för den kostnaden (€850)?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för informationen.
Nån som har koll på vad som sitter i?
Det enda jag kan läsa mig till online är att det skulle vara ett ETA av olka kaliber, men i vissa fall nämns "LACO 24" som verk.
Har mycket svårt att tro att det kan vara vara ett riktigt in-house för den kostnaden (€850)?

Hittat med info. och det verkar som om LACO 24 skall vara baserat på ett ETA 2824 (eventuellt nyligen ändrat till att vara baserat på SW200 från Sellita).
 

Johan M

Cartier
Polaren köpte en Laco flygare av något slag. Mycket fin klocka med lume som lyser som en fackla. Sitter bra på handen och lädret ser ut att vara av bra kvalitet.

Jag har däremot för mig att det sitter ett Miyota i hans ur och inte ett ETA men jag kan ha fel.
 
Topp