• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen karl med midsize Rolex här?

Reverso

Panerai
Jag gjorde ett försök en gång i tiden med en Rolex ref. 6827, köpte den utifrån bilder på nätet och satt med en linjal på handleden för att försöka visualisera hur det skulle se ut.

Det funkade inget vidare till slut, om man säger så. Nuförtiden går jag ej under 36mm.

Tyvärr har jag inget hårigt handledsfoto att bjuda på. Fick nämligen inte på den på handleden. :D
 

Reverso

Panerai
Men jag kan bjuda på en bild på klockan iallafall!



rolex6827.jpg
 

TCB

Cartier
Jag har alltid försvarat Rolex´s på 34 och 36 mm som herrstorlek då visa (alltid folk utan större klockintresse) kallat dem "tjejstorlek". Däremot så är en 31 mm Datejust enligt mitt tycke endast för damer. Inga undantag finnes.
 

Lukkan

Cartier
Jag gjorde ett försök en gång i tiden med en Rolex ref. 6827, köpte den utifrån bilder på nätet och satt med en linjal på handleden för att försöka visualisera hur det skulle se ut.

Det funkade inget vidare till slut, om man säger så. Nuförtiden går jag ej under 36mm.

Tyvärr har jag inget hårigt handledsfoto att bjuda på. Fick nämligen inte på den på handleden. :D
Haha har med suttit med linjal o mätt och fantiserat på finare dar.
 
Topp