• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Ingersoll kronograf med reversed pandadial (Valjoux 7733)

soder

Basic
Pris
4500
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Måste tyvärr låta denna vandra vidare. En vacker manuell 70-talskronograf från Ingersoll med reversed pandadial och valjoux 7733. Servad i början av 2017 (enligt förra ägaren, inga kvitton). Precis (maj 2018) varit inne hos urmakare igen som rengjort, oljat och fettat kronografverket.

2 - 8x3dIrW.jpg

Den dras upp lätt och håller tiden bra och har ca 48 timmars gångreserv. Ca 10+ s/d uppmätt (liggandes med urtavlan upp). Kronografen nollställer som den ska och fungerar, och knapparna är lätta att trycka.

Boetten är 36 mm i diameter och har 19 mm mellan luggarna. Både 18 mm och 20 mm fungerar fint att köra på den. Passar bra med både läder och NATO. Klockan säljs med ett 18 mm grått NATO (finns på bild på sista länken). Boetten har ett litet jack mellan kl 8 och kl 9 (se bilder) men är annars i fint skick.
Alla delar är original (till min vetskap) förutom glaset som är ett Omega (bevis för glaset syns på många av bilderna, ty loggan syns mitt på glaset). Lysmassan har fortfarande en del att ge, vilket jag försökt fånga på en av bilderna.

Fler bilder: https://imgur.com/a/t3IGK
Ännu fler bilder finns här: https://imgur.com/a/53jbY

/Söder

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp