• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inget för konservativa...

Portofino

Panerai
Oftast när man nämner märken som Richard Mille, Urwerk, De Bethune m.m är det endast ett fåtal glädjerop. Jag tillhör skaran som väldigt högt ropar ut min glädje. Så med det öppnandet kan jag endast trycka på play, njuta av jäkligt häftiga klockor och öppna upp golvet för de vanliga "Usch", "Nej Fy!" Fast det skiter jag i.. :)

 

Chattras

Cartier
Det där är ju helt galet. Oavsett vad man tycker om slutresultatet kan man ju omöjligt inte bli imponerad av hantverket.
 

Apansson

Torpare
Det är häftigt i och med att det är en modern twist på väldigt traditionellt hantverk. Däremot förstår jag inte varför designen måste vara så konstig.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Sjukt imponerad man blir, vilket hantverk! Synd att man aldrig kommer äga nåt i den prisklassen.
.....Däremot förstår jag inte varför designen måste vara så konstig.
Kan tänka mig att man måste göra något extraordinärt för att inte jämföras med de mer kända tillverkarna PP, AP, VC osv.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Otroligt häftigt. Väckte lite begär. Även om designen inte tilltalar mig så är den verkligen inte åt helvete. Genomtänkt får man väl lov att kalla den.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nä, jag gillar innovationerna men inte den överdrivet spejsiga designen. Det är självklart kul att folk försöker, och det här är ju hästlängder bättre än Richard Mille i alla fall!
Dessutom gillar jag både rolex och omega, så det så! ;)


Ja, det är sant. :)
 
Helt otroligt egentligen när man tänker på hur litet allt är!
Verkligen häftig månfas på den där pjäsen.

Det här är också riktigt fett!
 

Portofino

Panerai
Design generellt sett är ju högst subjektivt. Så säg vad man vill om det men det är uppfriskande med märken som vågar sticka ut och utmana de normer som finns i världens kanske mest konservativa bransch. Och tekniskt sett ligger många av dessa märken i absolut framkant, utan jättarnas multimilj. Research and development avdelningar.
 
Topp