• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköp av automatisk urverk

Pet79

Omega
Hej,
Ny medlem på denna sajt/forum. Jag har sen tidigare varit inne och läst om alla härliga klockor och tips och råd i 2-3års tid.

Det är så att jag har bestämt mig för att köpa en automatisk klocka och har tittat på Glycine samt Hamilton.
Tänkte fråga om råd från er mer erfarna med dessa märken.

Prisklass: 4-7000kr.
Urverk: automatisk
Typ: sportig och dress. (behöver en av varje)
Äger sen tidigare klockor från märken: Seiko 5st(1st automatisk och 4st chronograf quartz) Citizen 1st chronograf quartz och en dress, Armani chronograf 3st.

Beg går också bra här från denna sajt, om tycke för klockan finns från min sida och klockan då är bra skick och inte ger mig problem efter 1-2år!!

Tack. :)
 

naggge

Panerai
En begagnad Oris skulle också passa inom budgeten med lite flyt.
Kanonbra klockor med många snygga modeller inom såväl sport som dress.
 
Jag tror också du kan få tag i en beggad Oris för det priset (jag har en polare som säljer en i det prisläget) kolla även in Longines och Fortis.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

ANkk

Cartier
Certina ds action ligger väl på runt 5000kr

(bild från certina.com)
C013.410.11.057.00_0.png
 

ANkk

Cartier
Den är fin, finns väl i andra färger också?

Vetti-fan om jag ska vara helt honest, den sägs vara den största contendern till Longines Hydroconquest eftersom att båda är ganska lika. Medan Longines HC finns i svart o blå har jag bara sett denna automatiska Certina i svart här på forumet.
 

Pet79

Omega
Vetti-fan om jag ska vara helt honest, den sägs vara den största contendern till Longines Hydroconquest eftersom att båda är ganska lika. Medan Longines HC finns i svart o blå har jag bara sett denna automatiska Certina i svart här på forumet.

ok, jämför man kvaliten mellan de båda. Vinner longines?
 

Sledger

Cartier
Nu har jag bestämt mig, klockan är bokad och handpenning är betald.
Det blev en Hamilton Pilot Day Date H64615135 http://shop.hamiltonwatch.com/gents-collection/aviation/khaki-aviation-pilot-day-date-h64615135.html

t110269_02.jpg


Den är snygg. Gillar den skarpt. Får man fråga om du beställde från hamiltonwatch eller någon annanstans?

Har själv spanat lite på Hamilton och kollat på denna säljare i Italien som håller väldigt bra priser.

http://orologeriabodoni.com/

Just din klocka finns för 530 Euro där.
 

Pet79

Omega
Jag har förhandlat med den nämnda italienare.. Vi får se hur det går, bara fraktkostnaden går på 80-100 euro hos dem.
 

Pet79

Omega
Tack, beställning från Hamilton till leverans 20-25 dagar. :grumpy: jag betalade handpenning 20150415 så vi får se.. väntetid är inte min starka sida.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Misstänker att Orologeria Bodoni tar igen sitt låga listpris på frakten som uppenbart är spetsad. Har också visat intresse till försäljaren tidigare :)
 

Pet79

Omega
Men inget köp eller! Bra priser men som sagt fraktpriset lite hög. Mitt först köp inom EU, få se om det blir lyckat.
 
Topp