• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköp av schysst klocka

Takemyload

Breitling
Hade en riktigt fin o blöt midsommarkväll i somras..... ända tills jag vakna. Denna gången var bakfylleångesten bokstavligt talat tidlös. Utan veta bu eller bä så var Date justen spårlöst försvunnen och jag hade inte den blekaste och hade aningar att den hade fått fötter.

Hur som helst så är jag nu inne på att införskaffa en ny klocka. Har kollat runt lite och hittat en ganska schysst Sea Dweller på uretvintage för 44k, så jag antar att min prisgräns ligger runt där. Kollar även på lite andra modeller som typ GMT "Coke" varianten och sätta något skönt svart band till det hela.

Men min fråga är egentligen om någon har några tips på andra schyssta klockor? Gärna också om det är något allmänt tips man behöver veta eller kolla på beggade rollar?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En 5513 kan du få för de pengarna. Men en cola GMT är också ett bra väl eller en ny DJ. Finns väldigt mycket att välja på även bland andra märken men vill du ha en Rolex sub så skulle jag rekommendera 5513 eller GMT för de pengarna (är du ute efter en nyare eller en vintage? de två jag nämnde så syftade jag på vintage)
Men ny som gammal så hör efter när den senast var på service och om den är i behov av det snart så räkna med några tusen till inom en snar framtid.
Är det en lite nyare så skulle jag vara tveksam till att köpa om inte box och cert finns med. Samt om du köper av en privatperson så är det värt några hundra att få äktheten bekräftad av en Rolex urmakare.
 

wadstroem

Cartier
Rent utseendemässigt så skulle jag väl säga att Omegas Seamaster-serie ligger nära Sea Dwellern, framförallt Planet Ocean men också Aqua Terra, så det är väl två modeller jag skulle tipsa om. Samma prisklass som du nämnde också, mer eller mindre.
 
Topp