• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköp av Sea-Dweller 116600 vs 16600

Vilken har/föredrar du ?


  • Totala väljare
    44

Dexter86

Cartier
Är lite startgroparna för en ny dinka och har sneglat lite på SD (och hulk) som är relativt diskret och sticker inte ut så mycket.
Har sett att här finns otroligt många, hade varit intressant höra vilken ni föredrar (bättre lägga upp så iom folk som inte har kan svara också, blir missvisande)

Tycker på något sätt att modellerna innan keramisk bezel osv är lite charmiga..caset är skönare på något sätt
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Originalet 16600. Dög den åt killarna på Comex så duger den åt dig. :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Har själv bara ägt 16600 och det är en otroligt bra klocka. Den är så bra att det är den enda modell jag sålt och sedan saknat så mycket att jag bara blev tvungen att köpa ett nytt ex. Jag tycker att den sitter bättre på min arm än 116600 men det är ju verkligen tycke och smak så pröva bägge. Länken är ju såklart väsentligen stabilare på den nya men även här handlar det om vad man gillar och vilken känsla man vill ha på handleden. Hur du än väljer så kan det inte bli fel.
 

Ninen79

Audemars
IMG_0229.PNG
 

niclashill

Cartier
Har nu burit 116600 i någon månad, efter burit 16600 i sex år.

116600 bärs större, vridringen kräver lite invänjning (men vill inte vara utan den nu, snyggt blänk som harmonierar med glaset), tyngre, med en betydligt flexiblare länk. Semimatta tavlan tillsammans med maxidial är dock stora behållningen.q

Tittar inte tillbaka.

20161009_154316.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har nu burit 116600 i någon månad, efter burit 16600 i sex år.

116600 bärs större, vridringen kräver lite invänjning (men vill inte vara utan den nu, snyggt blänk som harmonierar med glaset), tyngre, med en betydligt flexiblare länk. Semimatta tavlan tillsammans med maxidial är dock stora behållningen.q

Tittar inte tillbaka.

20161009_154316.jpg
Schysst med lite substans i tyckandet! Sådant som verkligen tillför när man är i valet och kvalet.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Gillar båda men föredrar blank framför matt tavla och gamla caset framför nya. För samma pengar hade jag valt 116600 men i förhållande för hur mycket klocka man får för pengarna i prisskillnadsmässigt så hade jag valt 16600.
 

Dexter86

Cartier
Tusen tack för all input! Framförallt Niklas som haft båda också Mökke bra där !

Prismässigt skiljer det ju iaf 10k
Feelingmässigt känns nog fasiken pre-maxicase bättre på något sätt
Hmm ...
 
Topp