• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inköpshjälp!

Vad ska jag köpa?

  • Omega Seamaster PlanetOcean Chrono XL (2008, beg)

    Röster: 6 8.1%
  • Tudor Pelagos (ny)

    Röster: 20 27.0%
  • Breitling Superocean II 44mm (beg)

    Röster: 6 8.1%
  • Rolex Explorer II, svart eller vit (beg)

    Röster: 42 56.8%

  • Totala väljare
    74

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, jag går i köptankar på någon av följande ur;

Omega Seamaster Planetocean Chrono XL (beg från 2008)
Tudor Pelagos (ny)
Breitling Superocean II 44mm (beg)
Rolex Explorer II (vit eller svart?, beg)

men har givetvis supersvårt att bestämma mig, därför vill jag vända mig till er här på KS, med lite input på de olika uren, om ni besitter info gällande service-kostnader, känsla, helt enkelt allt som kan hjälpa mig i valet..

//k0ltrasten
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Antingen Exp II eller Blackbay Heritage.

Edit - såg det var Pelagos du skrev...
 

Sond

Patek
Oj, bland dem skulle jag förslå Exp II. Svart tavla. Jag tror man lättare tröttnar på en vit. Sedan beror det ju på om det är första klockan eller om det ruvar tre, fyra stycken i en låda.
 

fredrikb

Cartier
Omega PO XL är en ganska stor klocka som den är (vilket iofs är kul), men chronon blir dessutom rejält tjock. Jag jämförde dem sida vid sida och blev överraskad över den stora skillnaden. Man ska ha en ganska rejäl handled för att bära upp den i min mening.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för all input!

Omegan kommer jag nog få svårt att bära upp på ett snyggt sätt, Styvfarsan har en sådan, den är stor, men jag gillar den starkt ändå!

Tudorn står väldigt högt på listan för egen del, och kan få en ny sådan för en väldigt bra deal just nu...

Vet att alla på klocksnack är väldigt k*ta på Rolex, och förstår er, en Rolex är alltid en Rolex..

I klocklådan finns sedan tidigare några Vintage Omegas, Casio G-Shocks, PAM312 och Citizen Nighhawk...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Om jag får ge ett tips? Du har satt en budget på runt 34k antar jag, då en Pelagos kostar det ny?
Har du kollat in Tudor Heritage Chrono Blue? Sjukt fin klocka som ska ligga runt 35k. :)

eQXZqEB.jpg

NS9KvZ6.jpg

5e9NLho.jpg

 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om jag får ge ett tips? Du har satt en budget på runt 34k antar jag, då en Pelagos kostar det ny?
Har du kollat in Tudor Heritage Chrono Blue? Sjukt fin klocka som ska ligga runt 35k. :)

eQXZqEB.jpg

NS9KvZ6.jpg

5e9NLho.jpg




Har tittat på den också, men föredrar något mer "diskret"

Även om den är grymt schysst!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Pelagos kostar drygt 20k hos gråhandlare. Helt ny.
Känns prisvärt, men jag hade ändå valt en vit explorer2.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, Pelagosen kan man hitta för runt 23 (som jag hittat för bästa pris) Om någon har tips på andra seriösa man kan handla ifrån så hojta gärna till! :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tycker Pelagos är riktigt läcker. Har dock aldrig känt på någon själv men har hört att den upplevs som lite för lätt.
 
Topp