• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inkommen 48-åring!

klockodile

Dundee
2-Faktor
Från staterna kom ett snabbt paket!
IMAG1355_1.jpg


Med en tejpad wellpappkartong, bäst att öppna...
IMAG1358_1.jpg


Hmm, hoppas den tickar när jag drar upp den!
IMAG1359_1.jpg


Yess! Det gör den, lite lagom patina dessutom...
IMAG1361_1.jpg


En 5717-8990 från 1965. Seikos första kronografdesign. Ett manuellt verk som tickar med 18000 bph, ljuvligt att lyssna på. 37,5 mm diameter och enknappsaktivering, vridbar minutring. Nyservad av Loy's watch. Inte originallänk men den går väl an... Skall hitta ett tunt svart 18mm läder bara... Tjipp!

IMAG1365_1.jpg
 

plattfot

Rolex
Grattis till en klassiker! Ser ut att vara i riktigt gott skick.
Loy brukar ju annars kunna vara ganska skoningslös mot vissa klockor jag sett passera hans urmakarbänk.

Jag hade låtit sitta kvar på länken som ser ut att vara originallänken - ser bra ut.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Jag funderade länge när Loy nämndes i sammanhanget. Men han har sina anhängare och motståndare, och detta tycker jag är väldigt nära originalskick. Vad jag förstått är han iaf en duktigt urmakare på vintage Seikos. Så jag slog till... Verkar fungera ypperligt iaf, får se hur den håller tiden...

Tror du inte att ett "beads of rice" skulle vara originaltyp på länken?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Grattis till ännu en Seiko! Ser bra ut, även länken. Länken ser ut att vara den samma som på förra?
Japp, samma typ! Undrar vem som sitter och prånglar ut dem? Vaknar väl upp en dag med insikt om att jag köpt en massa franken...för flera hundra:wideyed:;). Nä, men den ålar sig liksom fram...som en orm...
 

plattfot

Rolex
Jag funderade länge när Loy nämndes i sammanhanget. Men han har sina anhängare och motståndare, och detta tycker jag är väldigt nära originalskick. Vad jag förstått är han iaf en duktigt urmakare på vintage Seikos. Så jag slog till... Verkar fungera ypperligt iaf, får se hur den håller tiden...

Tror du inte att ett "beads of rice" skulle vara originaltyp på länken?

Loys är som du säger en vattendelare men vad jag vet en bra urmakare. Tror hans arbetsbetoder mycket beror på ursprungsskicket på klockan han skruvar i och gamla dykare som set ofta är frågan om lever ju inte sällan ett hårt liv.

Skall säkert vara en BOR på klockan. Hade dock en Belle från 67-68 med en snarlik länk som sitter på din Chrono.
21J_belle.jpg

Byter du länk så tror jag startsomething och fe andra Bell Matic-killarna gärna köper den av dig då denna typ av länkar är lite luriga att hitta.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Loys är som du säger en vattendelare men vad jag vet en bra urmakare. Tror hans arbetsbetoder mycket beror på ursprungsskicket på klockan han skruvar i och gamla dykare som set ofta är frågan om lever ju inte sällan ett hårt liv.

Skall säkert vara en BOR på klockan. Hade dock en Belle från 67-68 med en snarlik länk som sitter på din Chrono.

Byter du länk så tror jag startsomething och fe andra Bell Matic-killarna gärna köper den av dig då denna typ av länkar är lite luriga att hitta.

Tack för tipset!:happyhappy:
 
Topp