• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg #1000, och en finfin auktion till förmån för BCF

galácticon

Patek
2-Faktor
Vänner!
Jag har nu nått den respektabla "åldern" av 1000 inlägg. Mitt klockintresse har eskalerat under de senaste 10 åren och numera hänger jag här dagligen, för att njuta av er likasinnades sällskap och jag njuter i fulla drag.

Min första förälskelse var en Speedmaster (av enklare ref) som efter ett trevligt och lugnt förhållande fick lämna då jag helt enkelt tröttnade. Sökte mig passionerat till en Tudor Grantour men efter att ha lyckats med min erövring tröttnade jag snabbt och även den fick lämna. Vände mig då till en äldre Breitling Chronomatic (2110) som jag älskade intensivt, och som jag fortfarande älskar på håll. Jag fick nämligen chansen på det jag trånat efter sedan "barnsben", en 16710, och därför gjorde jag slut med 2110:an. Än idag längtar jag dock efter tiden som flytt och tanken är att hon kanske en dag ska få komma tillbaka till mig. Min 16710 och jag lever dock väldigt lyckligt och jag ser oss bli gamla tillsammans.

I familjen finns givetvis lite andra (seniora och juniora) medlemmar också; en vintage-Breitling, en vintage Oris, farfars gamla guldklocka och lite busiga barn i form av en G-Shock och en SKX07.

Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till den fantastiska gemenskap som är KS. I stort möts man av mycket kärlek och det är skönt att ha ett ställe att gå till, där människor är lika stora nördar som en själv. Ett extra tack till @Spencer66, @daviden och @Denke som möjliggör allt det här.

I sann tuseninläggsanda bjuder jag till med en riktigt fin auktion till förmån för BCF. Mer om det nedan.

Tack för att ni finns!
//R

Tudor Grantour_2.jpg 2490f3d5540a3fbdd23e051475fb733ef29a0a43.jpg GMT.png 9d2071bfebca26fb9b50b3afce7a63a6e00fcbbf.jpg IMG_20141218_112700.jpg PSX_20160113_174051.jpg G-Shock.png

Nu till auktionen; Jag har en Rolex-korthållare, i riktigt bra skick, och den auktioneras nu ut.
Reglerna är enkla:
- Startbud 20:- och man höjer med MINST 20:- varje gång.
- Auktionen startar nu och slutar på fredagkväll (12/2) kl 00:00. Det innebär att det sista budet INNAN dess (alltså 23:59:59) är vinnaren.
- Vinnaren sätter sedan in beloppet (senast söndag 14/2) till BCF och postar kvittot i den här tråden. Därefter skickar hen ett PM till mig, som i min tur postar hållaren på måndag.
Frågor på det? Lycka till!
DSC_1369.JPG
 
Topp