• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg nr 1500

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Skall handla om Rolex.

Jag har inte varit super aktiv här på senaste, har nog fallit lite från rätta tron, tappat lite intresse. Jag skyller detta på Rolex och närmare bestämt submariner date ref 116610LN. Jag har varit ägare av nämnda klocka i ca ett år nu och även om många här kallar den för dussin klocka eller tråkig så är den enligt mig en av de absolut bästa klockor som finns. Den är så grymt väl ihopsatt, kvalitetskänsla rakt igenom, länken, låset, microjustetingen av länken, vridringen, allt är bara så väldigt bra gjort. Gedigen är ett ord som jag förknippar med sub 116610. Samtidigt är den ju väldigt snygg och ger ett sportigt intryck något som passar en man i sina bästa år som faktiskt är rätt sportig. Jag använder kostym ung två ggr per decennium, elaka tungor hävdar att subben inte passar till kostym men jag vill hävda motsatsen. Det är ingen dressklocka, det är en sport klocka, men samtidigt är den så pass stilig och tidlös att jag tycker det funkar även till kostym. Kanske inte till de mest uppklädda tillställningar men helt klart till de vanligaste fest tillställningarna.

Dock är det ju så att denna förträffliga klocka mer eller mindre dödat mitt intresse för andra klockor. Jag vill köpa nått annat att byta av med, men det slutar alltid att nyköpet flippas och subben åker på igen.

Vad gör man om en klocka tar bort klockintresset? Köper en sub till?
image.jpg


Det var inlägg 1500
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis till 1500 och därmed tillträde till den mytomspunna Hyllan!

Hittar jag nått jag gillar brukar jag lätt snöa in på de olika varianterna av modellen ifråga. Mitt tips är att fortsätta med TT sub och vidare till helguld :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Någon TT eller helguld blir det inte för denna mannen, det är fint men passar inte med resten av mig.

Gmt master har helt klart varit på tapeten men nu när den nya pepsin kom i vitguld istället för stål så gick luften ur.

Kanske en Explorer 214270
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Grattis! Vad händer efter 1500 inlägg mer än inträde till hyllan? Hur är det på hyllan? Får man en blomsterbukett? Ändrar sidan färg? Frågorna är många....
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Grattis! Vad händer efter 1500 inlägg mer än inträde till hyllan? Hur är det på hyllan? Får man en blomsterbukett? Ändrar sidan färg? Frågorna är många....

Direkt efter jag postat nr 1500 så ringde det på dörren. Där stod daviden Denke och Spencer66, de sa jag fick välja ett rött piller eller ett blått piller. Sen minns jag inte vad som hände. Vaknade upp i soffan med konstig smak i munnen och precis då ringde telefonen. En metallisk röst sa åt mig att titta ut genom fönstret. Jag tittade ut och såg två medelålders män med skinnväst som stirrade på mig, rösten i telefonen sa åt mig att ducka och springa ut genom källaren för skinnvästarna ville ragga folk till andra forum. Jag sprang ut och där väntade en svart limo med en snygg tjej i skinkläder som i hög hastighet körde mig till en förfallen lagerlokal i hamnen. Där inne väntade alla hyllan medlemmarna, de omringade mig och frågade om jag var redo, sen brottade de ner mig och tatuerade in VL vato loco mellan tummen och pekfingret, sen hällde de salt och tequila på tatueringen och alla mässade blood in blood out.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Direkt efter jag postat nr 1500 så ringde det på dörren. Där stod daviden Denke och Spencer66, de sa jag fick välja ett rött piller eller ett blått piller. Sen minns jag inte vad som hände. Vaknade upp i soffan med konstig smak i munnen och precis då ringde telefonen. En metallisk röst sa åt mig att titta ut genom fönstret. Jag tittade ut och såg två medelålders män med skinnväst som stirrade på mig, rösten i telefonen sa åt mig att ducka och springa ut genom källaren för skinnvästarna ville ragga folk till andra forum. Jag sprang ut och där väntade en svart limo med en snygg tjej i skinkläder som i hög hastighet körde mig till en förfallen lagerlokal i hamnen. Där inne väntade alla hyllan medlemmarna, de omringade mig och frågade om jag var redo, sen brottade de ner mig och tatuerade in VL vato loco mellan tummen och pekfingret, sen hällde de salt och tequila på tatueringen och alla mässade blood in blood out.
Haha :) Nu vet jag vad som händer. Dags att bli lite mer aktiv här.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...låter sjukt kul och fylla hyllan verkar det som! Stort GRATTIS till dina 1500 och societeten bland alla andra hyllanister.

Man köper sig en GMT eller Explorer 2 av nyare modell!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grattis!
Rädd att samma sak kommer hända mig när en sub införskaffas, enda vägen ut är att skaffa en helguldare, kör!
 
Topp