• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inlägg nummer 500

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Efter 500 inlägg skall jag här försöka sammanfatta min moderna klockmedvetenhet. Jag vet inte om alla tycker det är intressant att läsa, jag har inga klockor som inbringar något större materiellt värde. Jag kanske skall ses som en motpool mot alla (underbara) frostiga DD, helguldsrollar och annat underbart. Jag försöker se till det estetiska, och är inte så insatt i teknikaliteter och referenser. Detta beror till stor del på att jag inte har tid. Mina dagar ägnas åt jobb, familj och fritid. I den ordningen. Förutom klockor tycker jag om att handla skor, gärna cj, trickers eller alden.

Mitt intresse för klockor började i modern tid för ganska exakt ett år sedan när min kollega införskaffade en ny klocka, en citizen eco drive. Jag slog till på en nästan lika. Jag tycker om den, men den används inte så mycket. Efter detta gick det ett par månader och inte så mycket hände. En dag på jobbet slösurfade jag lite och hittade hit. Inom kort slog jag till på en seiko snzg15, en automatisk militärinspirerad klocka. Det var denna som började mitt flippande. Jag har köpt en del fler ur än jag sålt, vilket jag troligen delar med många av er andra.

Jag har känt mig fram inom området, nedanstående klockor har lämnat mig
Seiko 850 sea horse, bytt mot lagondan
Seiko skx007
Cwc G10
Artego 500

Nedanstående klockor är just nu på väg bort, men ingen har slagit till ännu...
Citizen bm6930
Seiko snk661
Casio g-shock dw5600e

Nedanstående klockor används regelbundet fortfarande
Citizen aqualand, beater
Croton nivada, av mig kallade den lille djävulen! 33mm riktigt hård vintage. En av mina favoriter
Seagull 1963, mitt senaste inköp. Otroligt mycket för pengarna, men inte helt övertygad ännu.
Vostok komandirskie, en mellangammal schysst ryss
Lagonda världsmästarur. Min dressare.
Tissot navigator, en 70-tals guld kronograf. Den är schysst.

Vart är jag på väg klockmässigt? Jag är på väg mot rolex tror jag, frågan är när... Om så är fallet lutar det åt en 14270/114270 eller kanske en ny oyster perpetual, jag föredrar utan datumkomplikation. Samtidigt finns det otroligt många snygga vintage omegor... Man får många sådana för en ny oyster perpetual...

Nåväl, lite om min historik såhär som inlägg 500. Jag kommer nu få namnge en pizza på menyn, och det skall väl firas traditionsenligt. Jag har funderat runt lite på detta, och kommit fram till att jag vill fira detta med en BCF-aktion. Eftersom jag är trött på att skriva gör jag det enkelt för mig, jag skänker 1:- per inlägg hittills till BCF.

Bifogar en bild på min 33mm djävul. Vi ses!

image.jpg


Edit: verkar inte som om det var dags för pizzabak ännu...
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Härlig klocka där den lille. En gammal på perlon är sjukt coolt. Marknadsvärde är långt ifrån allt. Man hittar mycket härligt vintage för hundralappar. Fint initiativ med BCF. Grattis
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Cool klocka trots sina ynka 33mm, jätte trevligt skrivet Kejsaren i vilket fall som helst, tråkigt att det blev lite stopp med firandet (namn ge en pizza) men det är ju bara 999 kvar så det är en baggis, men förmodar att gesten för BCF fortfarande kvar står ;):D:angel:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Bilder på klockorna kommer. Det blev lite akut med nattning etc.

Verkar vara oklart när man får namnge pizza... Med det finns säkert en tråd om det...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Seiko 850 sea horse, bytt mot lagondan
sea horse.jpeg

Seiko skx007
skx007.JPG

Cwc G10
g10.JPG

Artego 500
artego.jpeg

Citizen bm6930
citizen bm.JPG

Seiko snk661
ingen bild tillgänglig... ;(

Casio g-shock dw5600e
dw5600.jpeg

Citizen aqualand, beater
aqualand.JPG

Croton nivada, av mig kallade den lille djävulen! 33mm riktigt hård vintage. En av mina favoriter
croton.JPG

Seagull 1963, mitt senaste inköp. Otroligt mycket för pengarna, men inte helt övertygad ännu.
1963.JPG

Vostok komandirskie, en mellangammal schysst ryss
vostok.JPG

Lagonda världsmästarur. Min dressare.
lagonda.jpeg

Tissot navigator, en 70-tals guld kronograf. Den är schysst.
tissot.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Grattis Kejsaren till 500!

Kanske en Vintage DJ skulle passa in nästa gång!

Tycker din samling klockor täcker många område!

japp. men det känns så komplicerat att köpa... såg en snygg igår på lunchen, men man kan ju inte bara slita av den från handleden... Får väl ta och klämma på någon i Malmö... blir väl som i triss-reklamen: Plötsligt händer det.

Tack. jag känner mig nöjd med blandningen. därmed inte sagt att det suger i köp-tarmen.. ;)
 
Topp