• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

input önskas (Vilket nu gett resultat!!!)

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
(Klipper och klistrar in från presentationstråden för att inte ta upp mer plats där...)

Hej på er,

Stefan var namnet och bor i Göteborgstrakten. Har alltid gillat klockor min aldrig ägt någon "riktig" schweizare. Men nu har jag lyckats övertala min fru i det rimliga att jag borde få köpa mig klocka. Har alltid varit svag för omega så det är i dom vattnen jag fiskar för tillfället. Fick se en speedmaster reduced med läderband och höll på att kissa på mig så den ligger högt på önskelistan. Månklockan är ju en klassiker men eftersom jag har tjejhandleder så passar reduced mig bättre.
Även aqua terran är ju löjligt snygg, men ligger lite högt i pris för min frus smak.

Vore tacksam för ert kunnande och eventuella tips på andra märken och modeller som kunde vara trevliga och som man kan få för en rimlig peng.

Väl mött
/S
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: input önskas

Välkommen! Ja du klockor är ett brett område.. Om det är Omega du vill ha så är det utan tvekan Aqua Terra 8500 som gäller, jag tror att användaren The Pell har en på köp&sälj uppe, en blå AT 8500 i fint skick för 26 000:-

Som sagt, varmt välkommen!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Re: input önskas

Longines är bra skit, om du känner att Omega blir för dyrt.

Annars kan du ju plocka hem en "riktig" speedmaster för under 20k. Och när det gäller tjejhandleder, så passar en speedy på läder de flesta handleder!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Re: input önskas

Ja, den tanken är jag inte främmande för... en "riktig" speedmaster kan ju motivera en slant extra. Ska rota runt bland begagnathandeln och se vad jag kan hitta. Om någon av er har en som ni vill bli av med så hör av er.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Re: input önskas

Speedmastern är ett schysst val och bland det roligaste i 10-20.000 kr klassen. Begagnat så klart.
 

Hardy

Thug
Re: input önskas

Annars är ju Planet ocean (mindre modellen) jäävligt snygg och kan hittas en bit under 20k! Om inte chrono är ett måste :)

Håller med dig om att Speedmaster är fantastisk, ångrar lite att jag sålde min!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Re: input önskas

Skaffa ett fickpengssystem så behöver ni inte tjafsa om vad ni spenderar pengar på...

Speedmaster såklart, jag har 155mm handled och bär dem med stolthet! ;-)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364990493.190997.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364990493.190997.jpg
    88.5 KB · Visningar: 583

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Re: input önskas

Ja, speedmastern känns som en stabil och schysst klocka att skaffa som förstagångsköpare... får nog bestämt bli en sådan
 

Pleximannen

Cartier
Re: input önskas

Criss Cross skrev:
Speedmastern är ett schysst val och bland det roligaste i 10-20.000 kr klassen. Begagnat så klart.

Helt enig. Men det ska vara Professional - inte reduced. Det funkar även på tjejhandleder (jag vet av erfarenhet). Perfekt klocka som dessutom håller värdet.
 

F-L-P

Panerai
Re: input önskas

Reduced_zps29f29bbe.jpg

2012-11-01121414.jpg


Gillar min reduced som fan. Pron var alldeles för stor för mig men reduced sitter helt perfekt. Prova båda och kolla vilken du gillar bäst.

Annars har Peter en riktigt fin aqua terra (http://www.prwatches.info/Rolex6.html) på 39 mm som jag tycker ser riktigt fin ut för ett ganska vettigt pris.

-liten fanfar för inlägg nr 100-
/F-L-P
 

Rivalen

Rolex
Re: input önskas

Welcome Johny Cash!

En Speedy Pro är en klassiker och ett val du troligen inte ångrar.

Om du funderar på storleken så kolla även på Speedmaster 1957 reedition med stålring istället för svart och dessutom Broad Arrows. Jag tycker den ger ett mindre intryck, men då har du å andra sidan lämnat klassiska Professional även om allt utom visarna,bakstycket och omålad ring är samma.

Lycka till i ditt val!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: input önskas

Speedy PRO är sjukt nice, skaffade min 3573 för knappt en månad sen!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    730.4 KB · Visningar: 426

MJ24

Patek
2-Faktor
Re: input önskas

Hej!
Lägger definitivt min röst på en Speedy Pro!
Originalet som håller i design och värde.
Går du på en reduced skulle jag tro att andrahandsvärdet (och tro mig, med största sannolikhet kommer du att vilja byta någon dag, även om det inte känns så nu) att vara drastiskt sämre än för en Speedy Pro.

Lycka till!
Michael
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: input önskas

Jag vill slå ett slag för Reduced! Lägre inköpspris och bra storlek för den som inte har monsterhandleder.
Andrahandsvärdet vet jag inte om det är så mycket sämre, procentuellt sett.

Kollar man på EBAY så går Reduced för ganska bra pengar fortfarande.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
input önskas

Reduced;

140 dollar för ny chronograph enhet läste jag nånstans.

Alla säger att det är dyr service men jag har faktiskt aldrig sett nåt svenskt pris. Har hört att en service på själva urverket inte är nåt märkvärdigt.

Ja, som du hör, lite halvlösa rykten och nåt man hört eller läst ;) Har själv googlat en del utan att hitta nåt vettigt svar.

Bäst är väl att ringa en AD och höra vad de säger.

Var är vår undersköterska när vi som bäst behöver honom?

Vad det gäller PRO finns det säkert många här som har massa nyttig info att bjuda på!?
 

Camo00

Patek
Re: Sv: input önskas

Har också läst och hört att det är mycket komplicerat att serva kronografmodulen, som är piggy-backad (alltså monterad i efterhand) på ett ETA 2892, tror jag...
$140 för en ny kronografmodul skulle i så fall vara för att urmakaren inte klarar/vill serva modulen eller om modulen är slut.
 

Målarn

The Steak
Re: input önskas

Servicen på min Reduced gick bara på 12800kr efter att jag hade fått rabatt på ca 36000kr hahah :mrgreen:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Sv: input önskas

Camo00 skrev:
Har också läst och hört att det är mycket komplicerat att serva kronografmodulen, som är piggy-backad (alltså monterad i efterhand) på ett ETA 2892, tror jag...
$140 för en ny kronografmodul skulle i så fall vara för att urmakaren inte klarar/vill serva modulen eller om modulen är slut.

Japp, stämmer, ETA 2892 som vilken urmakare som helst kan serva, i princip.

Det krävs en speciell fixtur för att kunna jobba med kronografmodulen som urmakarna kanske inte vill investera i? Eller så är helt enkelt kronografenheten svår att jobba med och alltså billigare att byta ut?

Har som sagt googlat en massa men hittar inget om kronografmoduler som inte funkar.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Re: input önskas

Today I went Pro!!

efter en del funderande och luskande valde jag att köpa en speedmaster pro och jag är mycket nöjd. Tackar för era synpunkter och råd.
 
Topp