• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inropad Girard Perregaux, åttiotal?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som jag tidigare hintat om, har jag varit sugen på en nätt tunn herrklockor, en åttiotslare har jag talar om. Utmana mig själv med storleken (litenheten). Elegansen. Jag har sett framför mig en guld JLC eller annat finare tillverkare.
Nu har jag ropat in en klocka som kan bocka av fler av mina önskemål. Jag älskar ju Girard Perregaux som tillverkare så det var ju inte så konstigt att jag hajade till när jag hittade denna. En mekanisk tunn (ca 6mm) i guld?
Auktionsförrättaren hävdar att det är pläterad, vi får väl se. Känns som en win win då den är i nyskick. Fortsättning följer (när jag fått hem den).
image.jpg

http://www.bjornssons-auktioner.se/...550349d/list/_Herrur/55f2d0a844f8ea504165a591

//Rozzy :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!! Dina GP reportage har gjort mig mer och mer intresserad av märket. Blir kul att se den med länken på, lär ju andas 80-tal så det räcker ( och kanske blir över:angel:)
 

Kamelen

Cartier
Mikael som driver Björnssons har jobbat i branchen i 30år att han skulle ta fel på guld och double har jag svårt att se då det är ett litet företag och han ser allt som kommer in genom dörren. Vet att länken är stämplad 18K och ej klarade syratest på 14K hoppas jag har fel, ingen aning om huvet kan vara i ädelmetall.
Klockan var i väldigt gott skick enligt uppgift.Gratulerar till ditt köp och boxen är grädde.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mikael som driver Björnssons har jobbat i branchen i 30år att han skulle ta fel på guld och double har jag svårt att se då det är ett litet företag och han ser allt som kommer in genom dörren. Vet att länken är stämplad 18K och ej klarade syratest på 14K hoppas jag har fel, ingen aning om huvet kan vara i ädelmetall.
Klockan var i väldigt gott skick enligt uppgift.Gratulerar till ditt köp och boxen är grädde.
Kul med mer info! Nja, jag tänkte främst på klockan, boetten. Om GP tillverkat denna typ av klocka i double? Som sagt det får vi se när den kommer och även om den är förgylld så känns det som ett spännande köp till det priset.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fick den i går, redan börjat jaga efter ett modernare alligatorband till den.
Klockan en ref 9081är 31,5mm och knappa 7mm tjock. Den är pläterad (20 um) och länken är tung och har konstigt nog en 18k stämpel, men denna ser inte förtroendegivande ut och jag tror inte på den. Jag tror att den är gjord i silver med en möjligtvis 18k plätering. Jag kommer nog inte använda länken, skulle nog passa en gammal gubbe eller möjligtvis min unga vackra fru :) Allt i orört nyskick.
Manliga 31,5mm på min 18 cm handled, sitter rätt bra om jag får säga det själv!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


//Rozzy :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Porrig länk. Klockan ser större ut än sina 31,5 (jo jag vet att wristshots kan ljuga lite, men ändå...)
Hursomhelst riktigt go!
Ja, jag är själv lite förvånad över att storleken (litenheten) fungerar så pass väl. Tror det har ganska mycket med tunnheten att göra. Bandhornen är ganska stora de med. Känns som det öppnar upp för fler stiliga äldre herrur :)
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, jag är själv lite förvånad över att storleken (litenheten) fungerar så pass väl. Tror det har ganska mycket med tunnhetenatt göra. Bandhornen är ganska stora de med. Känns som det öppnar upp för fler stiliga äldre herrur :)
Välkommen till klubben! Nu spelar iofs mina handleder i en lite annan liga men det är alltid trevligt att se folk som skiter i dagens ideal och verkligen testar modet från förr.
 
Topp