• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inspiration sökes: Dressig klocka med en twist

Hej!

Jag är sugen på att köpa en dressigare klocka, men inte en 100% dress-klocka, utan någon extra komplikation i form av exempelvis GMT, gångreserv, etc. Något som bryter upp designen lite och gör den lite mer vardaglig.

Andra krav är <40mm, läderband, ljus urtavla, inte för hög (skall passa under skjortan), automatiskt urverk (gärna med fönster!). Pris, 30k MAX.

Jag gillar s.k. "applied markers", dvs, en metallbit och inte bara utmålade siffror/index.

Ser fram emot era förslag!
 

F-L-P

Panerai
Hej!

Jag är sugen på att köpa en dressigare klocka, men inte en 100% dress-klocka, utan någon extra komplikation i form av exempelvis GMT, gångreserv, etc. Något som bryter upp designen lite och gör den lite mer vardaglig.

Andra krav är <40mm, läderband, ljus urtavla, inte för hög (skall passa under skjortan), automatiskt urverk (gärna med fönster!). Pris, 30k MAX.

Jag gillar s.k. "applied markers", dvs, en metallbit och inte bara utmålade siffror/index.

Ser fram emot era förslag!

Tycker att det låter som om du behöver en nomos.

Finns med en skön GMT funktion och automat i Tangomat serien:
tangomat_gmt.jpg

om man vill ha applicerade index kan man köra orion (manuell dock):
orion_datum.jpg


Zürich är också fin:

zuerich_blaugold.jpg


alla finns med flera olika tavlor och många med display back.
 
Jisses vad vackra klockor! Den där nomos på köp/sälj är fräck men jag förstår mig inte på den, hur avläser man den?
 
Topp