• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Viktigt Inställt på grund av brand. Inbjudan Kaplans Klockvalité

Ministern

Founder
2-Faktor
Exklusiv förhandsvisning av Klockkvaliten på Kaplans

Kaplans har nöjet att erbjuda dig som utvald medlem chansen att före alla andra se objekten från höstens kvalitetsauktion.
Under kvällen har du möjlighet att titta på alla klockor från auktionen och bekanta dig mer med våra klockvärderare.

Varmt välkommen önskar Klockvärderingen på Kaplans!

Auktionen äger rum lördag 11 november.

Adress: Biblioteksgatan 5
När: Tisdag 7 november
Kl: 18:30
Begränsat antal platser: 30 st

Anmäl till mig med ditt namn, telnr samt pnr.

OBS
Vid avhopp senare än två dagar innan utgår en "straffavgift" på 150 kronor till BCF.

Du som anmäler dig förväntas att ha läst ovanstående information.

Vänlig hälsning

Kaplans och Klocksnack

Roligt att KS får förmånen av en förhandsvisning igen. Det är alltid ett bra event som jag rekommenderar. Tyvärr har jag andra planer den kvällen så jag hoppas att det blir fina livebilder från kvällen.

Coolt! Trevligt av Kaplans att bjuda in oss KS:are.. Och bra jobb av "Ministern" som förmodligen ligger bakom detta oxå :)
Har just budat på ett ur nu till på Lördag :p
Hoppas det inte blir problem att besöka Kaplans nu med tanke på Branden!? Kolla deras Hemsida! "Stängt pga Branden"

Senast ändrad:
Fastigheten riskerar ju att rasa och branden har spridit sig till intillliggande byggnader. Det flesta butiker inom 1-2 kvarter har nog rökskador på varor etc pga ventilationen. Eftersläckning lär pågå 1-2 dagar. Samtliga brandkårer inom tullarna är där. Tror vi ska vara glada om de ens kan ha auktion på lördag.

Det är ett kvarter från kaplans men röken är omfattande. Allt i närheten är avstängt och rasar huset så lär det påverka närområdet med uppröjning etc

Förståeligt. Ser ut som ett skelett av en byggnad nu, vilket det på ett sätt är. Biblioteksgatan lär ju vara avspärrad tills dess isf
Ja det lär vara helstängt till rivning och eftersläckning i närliggande byggnader är klart. Elden spred sig väl till andra fastigheter. Tror det tar minst 2 dagar. Sen drar de ned på avspärrningarna men det lär ju bli massiv byggtrafik för röjningsarbete den närmaste månaden. Återuppbyggnad ytterligare något år. Fastigheten var ju k märkt

Hemskt på alla vis!

För att se det lilla perspektivet, vet man om auktionen i helgen kommer att kunna hållas enligt planen?

Tillbaka
Topp