Arcticreef
Silver
Finns det nån därute som har sett en sådan? Nån som vet syftet med den lilla försänkta knappen bredvid kronan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Experimenterade lite och upptäckte att knappen stoppar sekundvisaren. Marine tvåan har ju ingen sekundvisareHmm, glömt om det var datum eller minutvisaren... Skulle gissa på datum? Är minutvisaren på min lillebror Mariner II. Beta-verken saknade ju datum ursprungligen.
Ajaj, tråkigt när man har fel... Var uppenbarligen för länge sedan jag sålde min Stardust.Experimenterade lite och upptäckte att knappen stoppar sekundvisaren. Marine tvåan har ju ingen sekundvisare
Sånt som händer! Har precis köptes en mariner 2 och en nyservad MC. Klockor jag drömde om i tonårenAjaj, tråkigt när man har fel... Var uppenbarligen för länge sedan jag sålde min Stardust.
Är verkligen förtjust i min Mariner II även om den inte används mycket. Bra storlek till mig när MC tyvärr är för stor. Funderat på att köpa en Mariner I igen, riktigt rå när de är i fint skick. Från förr:Sånt som händer! Har precis köptes en mariner 2 och en nyservad MC. Klockor jag drömde om i tonåren
Håller med. MC är en rejäl klump o jag har klena handleder. Men det skiter jag i.Är verkligen förtjust i min Mariner II även om den inte används mycket. Bra storlek till mig när MC tyvärr är för stor. Funderat på att köpa en Mariner I igen, riktigt rå när de är i fint skick. Från förr:
![]()
Ska leta rätt på min MC och kolla.Finns det nån därute som har sett en sådan? Nån som vet syftet med den lilla försänkta knappen bredvid kronan?
Sånt som händer! Har precis köptes en mariner 2 och en nyservad MC. Klockor jag drömde om i tonåren
Bilder tackSånt som händer! Har precis köptes en mariner 2 och en nyservad MC. Klockor jag drömde om i tonåren
Bilder tack
Du finkalibrerar sekundvisaren / ett tryck per sekund.Finns det nån därute som har sett en sådan? Nån som vet syftet med den lilla försänkta knappen bredvid kronan?