• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte ens om jag inte hade varit såhär dum och ivrig

Moorflax

Patek
2-Faktor
:) Såg någon auktions-nisse som hade orange gummi på Ploprof. Det såg helrätt ut!
Till Oris ser originallänk eller gummi mycket bättre ut.
 

adress

Friends of KS
141201_DSC_5719-Editgummi.jpg
Ursnyggt ! Är det gängade bandstift på den ?
 

kabro

Cartier
Det orangea original är snyggt! Tanken var lite grann att testa hur det gjorde sig på klockan och därefter köpa original antingen svart eller orange :)
Men hade iallafall hoppats på att jag skulle kunna använda detta ett litet tag.. haha :(
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jag är ingen fan av när de skriver ut tillverkarnamnet med stora bokstäver på gummit. Men förutom det så ser det svart bättre ut.
Nej, det där har jag också tänkt på, vad fan ska det vara bra för? Har aldrig använt gummit till min Panerai av just den anledningen.
Kanske ett orginalband och så lite gaffatejp över loggan?:D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nej, det där har jag också tänkt på, vad fan ska det vara bra för? Har aldrig använt gummit till min Panerai av just den anledningen.
Kanske ett orginalband och så lite gaffatejp över loggan?:D
Det blir nog snyggare om du tar ett annat svart band och smälter ner det för att fylla ut och "släta till" bokstäverna. Prova du och glöm inte att fota under tiden så att vi får följa processen och se hur fint det blir ;)
 
Kör på ett svart, om man ska ha orange (vilket är sjukt snyggt) så tycker jag personligen att man bör ha några orangea detaljer på tavlan, så kör ett svart originalgummi!
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
.. Hade det här kunnat bli bra, verkar inte som man ska skära i gummit i efterhand..
Jaja, det är klanterier bjuder jag på......

Trodde att kuvertet skulle komma i brevlådan igår. När det kom idag var jag så jävla ivrig att börja pilla att jag knappt hann ta av mig skorna och hänga byxorna på kroken.

Snitten blev både riktigt fula, osymmetriska och även på fel ställen...

Fick iallafall testat hur orange gummi gjorde sig på svart Oris Aquis.
Vad säger panelen, man man satsa på ett original svart eller orange?

image.jpg


image.jpg
image.jpg


Var har du köpt armbandet? Jag funderar på att köpa någon rolig färg till min oris också.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Någon som vet om det finns armband som passar Oris Aquis direkt utom orginal alltså och med andra färger än svart?
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Blev så förtjust i orange / svart så jag råkade beställa ett orange Nato. Blev ju riktigt snyggt det där :)
 

kabro

Cartier
Men.... Hittar du något orange?? Jagar själv.
Har en Aquis med orange index på gummi.

http://www.olfert-co.de/Oris-Aquis-Kautschukarmband-inkl-Schliesse-26mm-07-4-26-32

Men jag har redan lås och vill inte köpa ett till.
Vi kan dela på det.. Du köper löst gummi och jag köper med lås. :)


Hehe, den där länken har legat bland mina flikar ett tag nu ;)
Lite svängigt på Avanza så kan inte riktigt belöna mig ännu.. :(

Men det är ingen dum idé, man sparar ju lite ölpengar inför sommaren :)
Har en del o göra men komma ihåg o PMa dig i helgen och när jag bestämt hur jag gör, påminn mig annars! :)
 
Topp