• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inte fan kan denna vara äkta!

Ministern

Founder
2-Faktor
En vän kom med denna King Power idag som han lånat. Normalt bär han sina Rollar. Han tror den är äkta, jag kan inte tänka mig att det är så låg kvalle på Hublot (men det kanske det är...).


20130909_152942_zps71734e3d.jpg



20130909_152931_zpsde5db8f7.jpg



20130909_153025_zpsb2ed6550.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Erkänn att du blev lite sugen på att äga den!
Sälj dina rollar och din PP för att köpa en stor mängd Hublot! ;)
 

Clocksauce

Cartier
Den där modellen har ref: 701.OX.0180.RX och i sitter Hublots egna UNICO-urverk. En såndär kopia får man för runt 1500-2500Kr på nätet.

Om man nu ska köpa en en fake så kanske man inte ska sikta på inhouseurverk om man vill steka loss...


Bild av original.
K0000258106.jpg
 

Isodor

Audemars
Big Bangs känns väldigt dåliga på handleden IMHO, dessutom brukar deras gummiband vara riktigt sladdriga i förhållande till tyngden på caset..
 

Isodor

Audemars
De jag haft, två olika Big Bang, har suttit mkt skönt och balanserat på handleden.

Men är ju såklart olika

Kan upplevas olika, jag var van vid min TAG heuer carrera 16 med gummiband som satt väldigt bra och kändes riktigt gediget. Sen fick jag låna en vän's Big Bang i rose guld (tror det var 44/45mm), det armbandet var sjukt tunt och fladdrig, hade velat haft ett mer rejält till en sådan pjäs.

Smaken är som baken dock!
 
Kan upplevas olika, jag var van vid min TAG heuer carrera 16 med gummiband som satt väldigt bra och kändes riktigt gediget. Sen fick jag låna en vän's Big Bang i rose guld (tror det var 44/45mm), det armbandet var sjukt tunt och fladdrig, hade velat haft ett mer rejält till en sådan pjäs.

Smaken är som baken dock!

Kan faktiskt hålla med att gummibanden känns riktigt sladdriga på BBn...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kul att det står "titanium" i roseguldet när man vänder på den... :)

Är tråden nån slags drift med gårdagens loppisrolex eller?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut inte, jag sade att den var fejk och han trodde mig inte. Genom att posta här så kunde jag visa för honom att den var bogus trots att han har en jättelåda till den och ägaren är extremt rik.

Han måste lära sig tänka utanför boxen helt enkelt. Lite roligt att texten på baksidan är skriven både inåt och utåt.
 
Topp