• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inte manlig nog så måste bära stor klocka?

Zingo77

Silver
2-Faktor
Har sugrör till handleder och har garanterat lågt med testosteron, ingen Alpha-hanne här inte, men bär ändå stor klocka. En 44mm Hublot Big Bang Aero Bang har jag släpat runt hela sommaren och gillar det! :D Hur stor klocka måste du bära för att känna dig manlig... Strössla med bilder och kommentarer.
A1ABE87B-3A2F-4489-A0CC-D61E8519386B.jpeg
4728B9E9-29B9-4DD3-AF96-CD699C02522F.jpeg
E957AD7E-D4E6-4619-B864-75B6E5845FD7.jpeg
587E1694-2798-4B25-94DD-7C3835440002.jpeg

Senast ändrad:
Ingenting under 42mm, proportionerna känns fel. Gillar egentligen reverso, jlc:s dressklockor etc men bara på de som kan bära upp dem = inte jag. Breitling avenger är ganska perfekt, och g-shocks. En del klockor är för stora, men oftast är det då höjden som ställer till det, typ vissa omega. Ska skaffa en steinhartbeater, 42mm, inte 39.

Sen har man ju proportion mellan boett och tavla/glas. Klockan känns större iom boett är tunnare. Därför känns dress varianter större än dem verkligen är. Sugen på en IWC som finns på annons men måste få testa en likadan för att inte göra fel då det inte är någon billig klocka precis :)

Allt handlar ju om proportioner, det ser lika pajjigt ut med en för stor klocka på armen som det gör med en för stor hatt på huvudet. Har man smala handleder får man finna sig i att man inte kan bära upp alla klockor :)

47mm

upload_2019-8-2_16-58-18.jpeg

45mm
upload_2019-8-2_16-58-48.jpeg

44mm (43.8)

upload_2019-8-2_16-59-31.jpeg

Victorinoxen är nog den som bärs störst av dessa. Nästa klockköp blir nog ~38mm dock. Enda mindre jag använder idag är en F91-W.

41mm är min smärtgräns, min Seamaster fick lämna mestadels för att jag störde mig på proportionerna på min handled. En ny Seamaster á 38mm inhandlades kort därefter och det kändes direkt bättre:)

En stålsub på 40mm blir nog att testa någon gång i framtiden!

Roligt!
Jag har klockor i spannet 25,5-46mm (Reverso Medium - Bratte SOH Chrono) och har för länge sedan konstaterat att diametern betyder otroligt mycket mindre än L2L och tjocklek. En 45mm-Radiomir tar upp mindre plats på armen än en 6-siffrig Sub, den är dessutom märkbart smalare. En 38mm-Hamilton har svinlånga bandhorn och ser större ut än en GS på 40mm.

Vilken som är min idealstorlek? Någonstans mellan 25,5-46 tror jag. Eller något av yttermåtten. En sak vet jag dock: tunnare är nästan alltid bättre och om klockan pga urverk, design, glas och boett blir för tjock så vill jag att den även blir större i diameter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp