• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella Gin & Tonic (och klock-)-dagen

Wboy

Panerai
Som alla såklart vet är det idag internationella Gin & Tonic-dagen. Klockan får därför vara något mer i ridån idag, men fortfarande närvarande. Jag vill därför uppmana postande av bilder med Gin & Tonic och klockor!
DSC_0699.JPG
 

Jonaz

Rolex
Som alla såklart vet är det idag internationella Gin & Tonic-dagen. Klockan får därför vara något mer i ridån idag, men fortfarande närvarande. Jag vill därför uppmana postande av bilder med Gin & Tonic och klockor!
DSC_0699.JPG

Schysst att du har annat än standard gin hemma! Gillar Gin Mare speciellt!
 

Hawk100

Rolex
Finns det någo gin-kunnig i KS stora medlemskrets som kan uppdatera mig om vilka olika sorters (märken) tonic som passar bäst ihop med olika gin-märken? Jag menar, med tanke på att olika gin skiljer så mycket i smak kanske det även är viktigt vilket tonicmärke som används......
Sedan kan man ju förstådd börja fundera på vilken inverkan citronens ursprungsland har samt om smaken påverkas av om isen är gjord på hårt eller mjukt vatten.....
Men vi kan väl börja med tonicen?
 
Kör dagen till ära en gammal huskur från 80-talet vid förkylning.
Hett bad och en G&T.
Bombay och Indian.
Ni vill INTE se en bild!
 
Topp