• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant anekdot... när Aquaracer skulle hjälpa en vän köpa Panerai...

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jo.. polarn skulle ha en panna. Mer specifikt en PAM 312. Återfanns på WatchUwant i Florida... OK... kontakten etablerad, klockan prutad, fraktvillkor fixade. Pengar överförs.

Ingen kontakt på två dagar.. polarn ringer upp och snackar.. "vi kan inte sälja den här klockan till dig eftersom den redan är såld, ursäkta"... OK... men ni har en PAM 359? Tar den istället då... "aa det fixar vi"....

Ingenting händer på två dagar... polarn ringer... får svar.. "aa nää joo går inte det var något fel på den här, vi för tillbaks pengar till ditt konto"..

Hela processen tog en bra bit över en vecka... pengar förlorade i mottagaravgifter och växelkurser... framförallt så har det försvunnit andra annonser som var intressanta i andra kanaler då WatchUwant haft degen på sitt konto så min vän har inte kunnat slå till...

Ridå...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jävla trist..Väldigt oproffesionellt! Har hänt mig med, allt bestämt online, åker dit för att köpa, får kolla på klockan och sedan får jag höra..Tyvärr var den visst redan såld
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
hmm... har inte handlat så där via nätet direkt (dr.watch och från forumet kanske inte räknas?). men kör man inte med det vanliga hederliga handpenning längre? är det all in och hoppas på det bästa? låter inte så tryggt om man inte känner säljaren. man tycker att affären är låst när man väl har pungat ut och att det finns i kontot. Eller åtminstone "OHPF" så att kollegerna inte av misstag säljer den.

Ingen som värnar sina kunder längre? Ger ju dåliga vibbar. watchUwant big nono för mig framöver. Får en svart prick i min bok.
 

Rivalen

Rolex
Tror att uppfattningen om vid vilket tillfälle man är bunden vid en affär är annorlunda i USA än här, om inte juridiskt, så i alla fall moraliskt.

Missade min drömklocka på liknande sätt och tyckte att jag lärde mig nåt. Hade köpt i USA och Canada tidigare och trodde detta skulle bli lika problemfritt, men nej. Sedan har dollarkursen och annat sänkt intresset för USA-köp.

Så. på´t igen och lycka till!

Edit: Sedan kan det ju vara så att medans ens pengar skall över Atlanten och in på konto, så kommer det in en snabbare och enklare köpare och säljaren kommer i en avvägningssituation som inte är helt enkel.
 
Senast ändrad:
Topp