• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Intressant artikel med viss bäring på klocknördar,...

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag tänkte på detta igår när jag laddade upp denna bilden:
stronk.JPG

På min dator (då jag tagit bilden med mobil -> mailat mig själv -> sparat hem på skrivbordet) så fanns GPS-data som gick att söka på och hitta exakt var jag satt när jag tog den. Jag provade sedan att ladda upp den till klocksnack för att ladda hem direkt - då fanns inte GPS-datan där längre :) så det verkar som man är safe här :) det kanske är någon feature daviden lagt in
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag tänkte på detta igår när jag laddade upp denna bilden:
stronk.JPG

På min dator (då jag tagit bilden med mobil -> mailat mig själv -> sparat hem på skrivbordet) så fanns GPS-data som gick att söka på och hitta exakt var jag satt när jag tog den. Jag provade sedan att ladda upp den till klocksnack för att ladda hem direkt - då fanns inte GPS-datan där längre :) så det verkar som man är safe här :) det kanske är någon feature daviden lagt in
Gps-datan rensas vid upload till KS
 
Topp